В подкрепа на Национална библиотека "Св. Св. Кирил и Методий"


Гост

/ #25 Така и трябва!

2015-02-13 17:23

Ще ви разкажа що за обслужване получих в читалня на Националната библиотека. Загубих час и половина там, за да НЕ свърша и един грам полезна дейност. Даже си платих за еднократно ползване, за едното нищо! И така, служителки (цели 3) в общата зала с каталозите, си седяха по бюрцата и дори не насочваха хората къде да търсят  по каталозите. Нейсе, след двайсетина минути, намерих в каталога това, което ми трябваше. Естествено, по беглите бележки в каталога, човек никога не може да резбере какво точно съдържа книгата - ще му бъде ли тя полезна или не. Попълних максималния допустим брой заемни бележки и още една бележка. В нея една от служителките само отбелязва в коя зала да отида и на кое място - място № и т.н. Отивайки в залата, седнах чинно на посоченото място, мислейки си наивно, че то е посочено, за да може библеотекарката в съответната зала да ми донесе книгите на място, а не да ме повиква като пъдар (още повече, че нейното бюро беше поставено гърбом спрямо читателите, така че те дори не могат да виждат кога се носят книгите). Там пък чаках 45 минути! Така, гърбом, седнала на място №...Зад гърба ми тези "високо квалифицирани служителки на културата" си приказваха по най-прозаични теми, без да ги интересува дали пречат на читателите. Накрая взех, че станах, и попитах : извинете, заявих едни книги преди 40 минути. Дали не ги данесоха вече? Чак тогава  ме попитаха как се казвам и ми побутнаха  моята собственоръчно написана заемна бележка,върната преди не знам колко време, на която пишеше, че книгите ги няма... Няма да се питам как така цели 3 или 5 книги (не помня вече), описани като налични в каталога на читалнята, липсват! Няма и да питам и защо се попълва номера на това мястото, където да седнеш!  Но искам да попитам, вас, протестиращите, за какъв професионализъм иде реч, м?!