СРЕЩУ НОВАТА НАРЕДБА ЗА „СИНЯ ЗОНА“ В СОФИЯ
Пламен Петров |
/ #952012-08-14 17:23До г-жа Йорданка Фандъкова Кмет на София ОТВОРЕНО ПИСМО От Пламен Петров, живущ в в т.н. „Синя зона” на гр. София Уважаема г-жа Фандъкова, В качеството Ви на Кмет на София, би следвало да организирате изпълнението на решението на СОС относно реда за издаването на т.н. винетен стикер за паркиране в зоните за локално паркиране. В това писмо не се спирам на спорната законност на решението, на СОС, която Ви е добре известна. Тя засяга: 1. Дискриминиращият елемент на въведената такса за паркиране на автомобил по местоживеене, относно част от столичните домакинства, живеещи в централната градска част; 2. Липсата на насрещно предоставяна услуга от столична община /конкретно парко - място/ срещу платената такса; 3. Икономическата обоснованост на размерът на установените такси за синя и зелена зони, със два подвъпроса за таксата от 150 лв за синя и 100.лв. за зелена зона.Нима жизнения стандарт на столичани живеещи в централната градска част се е повишил почти двойно, спрямо периода първоначално въведената такса или качеството на предлаганата услуга „паркиране по местоживеене” да е нараснало с т.н. осигурено място? По същество таксата за паркиране по местоживеене е превърната в данък, но не спрямо всички платци, а само спрямо част от столичното население, и не е въведена със закон, а с Наредба на СОС. Юридическите аргументи за отмяна на Наредбата на СОС, са установени по категоричен начин и в Решение Административния съд от преди няколко години и от Омбутсмана на Република България, изразил становище по темата през тази година. Тече и ново дело за отмяна от заинтересовани граждански организации, което по разбираеми причини не може да завърши бързо и няма до доведе до реален резултат ПРЕДИ гражданите да са платили този данък. В това писмо не става дума и за: • Политическата отговорност на вносителите на Наредбата и мнозинството, което я е приело; • Отговорността на Областния управител, който не е спрял изпълнението на една силно спорна Наредба, въпреки че са публично известни, както решението на Административния съд от предходни години така и становището на Омбутсмана; Пиша това писмо с цел да акцентирам вниманието на обществеността върху Вашата персонална отговорност, свързана с организацията на изпълнението на решението на СОС, а именно, облекчаване на гражданите при подаването на документи са закупуване на винетните стикери. Прочита на изискваните документи при подаването на заявлението показва безумие на бюрокрацията в ръководената от Вас администрация и общинската фирма. При подаването на заявленията за закупуване на винетните стикери от гражданите са изискват 7 бр. документи. От всички поискани документи, практически е необходим само един - личната карта за идентификация на заявителя; Цялата информация, за която от гражданите се изискват документи се съдържа в регистрите на Столична община. Те и могат с лекота да бъдат установявани СЛУЖЕБНО. Чрез единния граждански номер на заявителя в регистрите на Столична община. СЛУЖЕБНО могат да се установят: • Адресна регистрация, и семеен статус на заявителя/домакинството - служба ГРАО; • Собствеността на заявителя върху имоти,тяхното местонахождение и данъчния им статус за годината, и предходни години – Дирекция „Местни приходи на общината”; • Собствеността върху МПС и техния вид/за електромобилите/, със съответна регистрация в КАТ, както и данъчния им статус за годината, и предходни години – Дирекция Местни приходи на общината; Възниква въпроса, защо от гражданите се иска представянето на документи за собственост на имот и МПС и за платени данъци за тях, като общината може да установи този факт чрез елементарно кликване с мишката на компютъра? Единствения отговор на този въпрос хроничния мързел на администрацията, която вместо да е в услуга на гражданите-данъкоплатци, им създава неудобства; Втора група изискуеми документи свързани с въпросното заявление, могат да бъдат оценени като административен произвол. Това са документите за платена застраховка за гражданска отговорност на МПС и документ съдържащ уникален партиден номер към едно от фирмите доставчици на битови услуги/ електроснабдяване, водоснабдяване топлофикация, газоснабдаване и т.н. / По първия документ. • Застрахователната полица „Гражданска отговорност” не е необходима за ПАРКИРАНО МПС! Закона за движение по пътищата забранява ДВИЖЕНИЕТО на МПС без задължителната застраховка! • По същественото обаче е, че Столична община няма никакво отношение като контролен орган към тази задължителна застраховка. Тук отношение по закон имат други контролни органи - КАТ, Комисия за застрахователен надзор и т.н. Изводът: Столична община си присвоява властнически функции, каквито не са и дадени от нито един нормативен акт. Ако това не е административен произвол, здраве му кажи!!! По втория документ. Интересно каква информация се цели да се добие с изискването за представяне на уникален партиден номер от фирмите за т.н. комунални услуги. Какво доказва партидния номер /към ЧЕЗ например/, гражданите трябва да гадаят. Ако предположим, че търсената информация е за „обитаване на имота” от заявителя, нима адресната регистрация по лична карта не го доказва? По лошото е, че са допустими и безброй неразбории, които да са повод за спорове с чиновниците, жалби и т.н. Например, ако партидата към комуналната фирма все още на предишен собственик – например починала баба-наследодател, без прехвърляне на партидата? Подобни варианти на случаи вероятно са много. Гражданите нямат задължение незабавно да прехвърлят партидите си за комунални услуги заедно с придобиването на имота. Не е ясна причината, поради която Столична община изпуска от полезрението си една от на-съществените комунални дейности - събирането на битовите отпадъци? За тази услуга гражданите плащат добре известната „такса смет”. Нима плащането на тази такса не е по-достоверно доказателство, че имота се обитава, от партидния номер към Софийска вода? Може би това е пропуснато при избора на вида доказателствени документи именно защото се плаща на самата община и информацията проверката на това плащане ще създаде неудобството на администрацията да я провери? Далеч по лесно е от гражданите да се искат други документи, за пълнене на ненужни папки с хартия, за удобството на чиновника. Като оставим настрана въпроса за търговската тайна между клиент и доставчик и за законността на намесата на Столична община в тези отношения, чрез изискване на информация за тях, достигаме до извода, че и при документа удостоверяващ партиден номер при фирма за комунални услуги е налице недопустим административен произвол. Този документ просто не е нужен, защото първо не доказва нищо, второ може да бъде заменен със СЛУЖЕБНА проверка на плащане на „такса смет” за имота и трето представлява недопустима намеса на орган на държавната власт в търговски отношения, каквато е исканата информация за голям брой столични домакинства. Не е ясно как фирмите биха реагирали на тези факти. Не на последно място стои и въпроса за законността на създадената организация за подаването на документи съдържащи множество на брой лични данни за домакинствата в София чрез общинската фирма „Градска мобилност”. Служителите на тази фирма нямат достъп до гражданските и данъчни регистри на Столична община, и това обяснява множеството изискуеми документи, но не обяснява ангажимента на кмета за служи на своите избиратели, чрез облекчаване на административните процедури, Погледнато от този ъгъл, кмета на Столична община е длъжен така да организира дейността по издаването на стикери, че това да става: • Без излишна бумащина, за доказване на информация, чийто източник е самата община; • Максимално бързо и удобно по местоположение и часово време за гражданите приемане на въпросните заявления;Това означава създаване на повече на брой пунктовете за събиране на заявления, които да създават удобства, а не затруднения. Например защо заявления не се подават в деловодствата на засегнатите общини? – отговорът е ясен да не се натоварва администрацията с посочените по горе проверки, за сметка на гражданите, които се натоварват да ровят в архивите си, да ги копират и да ги носят в двата пункта на фирмата”Градска мобилност”, където ги очаква бавно движеща се опашка от поне 10 човека; • Създаване на възможност за подаване на заявления по интернет - гражданите вече живеят в 21 век, а общината очевидно не е напуснала милениума; Това създава представата за изостаналост и провинциалният на столицата, в сравнение с други градове в страната, където административното обслужване е възможно и по интернет. • Предварително обявена банкова сметка на общината по която да се плати,без банкови такси за платеца ,вместо чиновника да връща хората по няколко пъти:-за някой пропуснат документ, за плащане, за получаване на стикер. Софиянци не са забравили проблемите през миналите години на действаща такса, но кмета очевидно не е взел поука от тези факти; Краен извод: Опашки, скандали разкарване на гражданите. Това е административният капацитет на Столичната община, представляващ пряка отговорност на кмета на столицата г-жа Фандъкова. С уважение :Пламен Петров |
|
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Насилието на Животните от Габриела Сашова и Красимир Георгиев
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
Борба срещу насилието над животни: За по-строги наказания и защита
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
За запазване правото на родителите да извиняват отсъствия до 15 дни годишно
8431 Създадено: 2025-04-16
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
200685 Създадено: 2025-03-14
Природа без клетки! Граждани ПРОТИВ изграждането на зоологическа градина в град Пловдив!
652 Създадено: 2025-04-14
ПОДПИСКА ЗА ЕФЕКТИВНА ПРИСЪДА ЗА УБИЕЦА НА ПЪТЯ НА СИЯНА
33497 Създадено: 2025-04-02
Минимум 20 млн от годишния бюджет на Столична община за имоти за зелени площи!
692 Създадено: 2025-04-01
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
4671 Създадено: 2025-02-08
Петиция против застрояването на двора на Хуманитарна гимназия “Св. Св. Кирил и Методий” и ОУ “Княз Александър I”, гр. Пловдив
3084 Създадено: 2025-03-24
Петиция с искане за средства за проектиране и изпълнение на воден цикъл в квартал Коматево
373 Създадено: 2025-04-10
Целогодишни полети от и до летище Бургас!
240 Създадено: 2025-04-14
Незабавно възстановяване на Божидар Емануилов като заместник-кмет на район "Оборище"
235 Създадено: 2025-04-13
Петиция за оставка на УС на АПИ, поради катастрофата с убитата Сияна!
13438 Създадено: 2025-04-02
ЗА ПОДВЕЖДАНЕТО ПОД ОТГОВОРНОСТ НА КУЧЕТО - УБИЕЦ (АКИТА) И НЕЙНИТЕ БЕЗОТГОВОРНИ СОБСТВЕНИЦИ
207 Създадено: 2025-04-15
Пътища, които убиват – България е №1 по смърт на пътя. Можем да променим това.
2609 Създадено: 2025-04-07
Да превърнем изоставения терен на бившето военно поделение над магазин Алати в обществен парк.
580 Създадено: 2025-04-08
Петиция за въвеждане на предмет "Грижа и състрадание към животните" в училище
192 Създадено: 2025-04-11
Подписка срещу уволнението на директора на НИНКН - арх. Петър Петров
129 Създадено: 2025-04-19
ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЩИНСКИ ПЪТ ДО С.О ПЕРЧЕМЛИЯТА И ЧЕРНОМОРСКА ПАНОРАМА!
122 Създадено: 2025-04-19
Ефективна присъда за майката на Адриан - Стела Алексиева и промяна в законодателството предвиждаща по-високи наказания и криминализиране на всяка проява на изтезание
11389 Създадено: 2025-03-27
НЕ! На RDF отпадъците в ТЕЦ Сливен
97 Създадено: 2025-04-15
В подкрепа на въвеждането на Религия-Християнство-Православие като редовен предмет в българските училища.
6864 Създадено: 2025-02-13