Не на Трамвайна Линия през жк. Дианабад, София


Гост

/ #29

2013-05-29 17:23

В проекта за тази трамвайна линия, между другото, срамежливо се споменава, че реализацията й ще доведе до "известно икономическо изключване на населението от засегнатите квартали". На практика става дума за тотално изключване и за превръщането по-специално на квартал "Дианабад" едва ли не в крепостно село на олигарсите феодали за сметка на осъществяването на различни икономически интереси, които могат да бъдат конкретизирани накратко като комисиони при усвояването на евросредства и при покупката на трамвайни мотриси, изхвърлени от употреба от друга страна на ЕС. В същия документ се коментира, че вероятно ще има и известни притеснения за жителите на квартала, защото се очаква повишаване на шумовите равнища. Казано е деликатно, но никога не са правени изследвания, чрез които да се уточни за какво става дума - равнища на шума, на вибрациите - ще вървят употребявани чешки мотриси с междурелсово разстояние 1435 мм, колкото на един влак, очакваните проблеми при извършването на ремонт на подземните комуникации, липсата на възможност за паркиране на МПС по протежението на ул. "Н. Габровски", които автоматично ще задръстят пресечните улички и т. н.
Освен това се спира всякакъв друг обществен транспорт.
Изобщо проблемите са много и по никакъв начин не се поставят и не се изясняват. Според европейската директива 2011/92/ЕИО, която уточнява действията на администрацията при изграждането на подобни съоръжения, на всеки етап от строителството трябва да се прави анкета сред населението за установяване на неговата нагласа да приеме и одобри проекта. От Столичната община изобщо и през ум не им е минавало да извършат подобно нещо.Действа се на принципа на "свършения факт". А именно, ако тръгне изграждането на естакадата при Семинарията, което ще доведе до спирането на трамвай № 18, това автоматично означава, че тази трамвайна линия трябва да бъде продължена през гората, да се изсекат стотици дървета и т. н. - последствията са ужасяващи. А началото на строежа на естакадата се рекламира широко от Столичната община, но само като една начална точка и не се обвързва с последствията...
Ние жителите на кварталите "Изгрев" и "Дианабад" разчитаме на точна обществена реакция, защото в България един ден все пак ще трябва да се въведе РЕД!