Не на премахването на Информатиката и ИТ в средното образование
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Не на премахването на Информатиката и ИТ в средното образование
...... |
#1012015-03-27 16:05Не е необходимо да има часове по ИТ до 7 клас. Учителите в прогимназиален етап са наясно за това.Пропилени възможности да има повече часове по други предмети,за да могат учениците да усвоят по- добре материала по основни предмети. |
Неучител |
#102 Гласувам с "НЕ" защото на никой не му пука2015-11-03 09:34Не би трябвало да има информатика изобщо дори ... както и още няолко вида часове но систамата няма да се промени скоро и ще излизат кадри всезнайковци които са учили по 300 часа информатика но не знаят къде се слага кабела за мишката :) но ще мине поне десетилетие поне ... че да се смени нещо ... та информатиката ще я има учителите да не се притесняват |
Гост |
#1032015-11-03 11:3590% от работните места изискват компютърна грамотност. Microsoft водят разговори с Европарламента за включване и на програмиране в образованието, а ние явно само от овчари имаме нужда. Няма лошо, ама нещо и овце няма. |
Весела |
#1042015-11-03 14:45Аз самата така намерих призванието си, защото изучавахме информатика в средното. |
Гост |
#1052015-11-03 18:10Твърдо съм против премахването на информатиката като задължителен предмет в езиковите гимназии защото: - къде ще научат учениците какво е програмиране - много от учениците от езиковите гимназии продължават образованието си в Техническия и Софийския университет в специалности свързани с ПРОГРАМИРАНЕТО - Информатиката развива логическото мислене - С Информатиката учениците единствено осъзнават защо трябва да се закупува софтуера, а не да се сваля нелегално |
Гост |
#1062015-11-03 18:33Заради ползването на интерактивни дъски, електронни уроци, онлайн тестове и домашна работа и т.н. Защото не искам да се връщаме в миналото, а да се изкачваме по стълбата на бъдещето, чиито стъпала са именно компютърните науки. |
Гост |
#1072015-11-03 18:44Напълно подкрепям вашите съображение и питам: Какво ще стане с дигиталната компетентност, като една от ключовите компетентности на ЕС, които ние също приехме? Все пак живеем в бързопроменящо се информационно общество. Колкото до новите предложения за предмети:да, те са необходими, но не като отделни учебни предмети, а знания, които да бъдат интегрирани в другите предмети. Предприемачеството е важно, ако има ясна заявка от бизнеса към образованието. всичко останало е да пълним главите на децата с професии, които ще трябва да ги търсят на други места в Европа или света. Цялото знание е един голям синтез и интеграция. И един последен въпрос: до кога ще учим децата на "парчета на света", а не да виждат света в неговата цялостност и единство? |
Teachers IT Авторът на тази петиция |
#108 Re: Гласувам с "НЕ" защото на никой не му пука2015-11-03 21:13#102: Неучител - Гласувам с "НЕ" защото на никой не му пука Да, разбира се, че ще има "всезнайковци, които са учили по 300 часа информатика, но не знаят къде се слага кабелът за мишката". Наложи се да редактираме цитата, за да не си помисли някой, че сме неграмотни! Вижда се, че не сте научили дори родния си език, независимо колко часа български език сте имали в училище, а и кабелите не се слагат, те се включват. Просто за някои броят на часовете не е от значение, факт! Колкото до това - на кого му пука - видно е от броя на подписалите петицията. Чудно е Вие какво правите тук?! |
Гост |
#1092015-11-04 06:53Защото мисля, че една от най-търсените и доходни професии не трябва да се изхвърля от образованието на децата ни. Нали уж училището трябва да отогваря на потребностите от работна ръка на пазара на труда. |
Гост |
#1102015-11-04 13:20Срамно е младите хора да не могат да работят с компютър! |
Гост |
#1112015-11-04 14:38Аз съм против всякакъв вид неграмотност и полуграмотност. Ако ние не можем да осигурим познанието организирано, младежите ще трябва волю-неволю сами да научат необходимия минимум, който ще им трябва в живота. И естествено ще го направят не в добър вариант. Всеки използва компютър в ежедневието си дори това да е мобилния телефон, по-добре е да се знае как да се използват максимално. Иначе се връщаме обратно в историята когато хората са чупели новите машини защото не са ги разбирали...или са ги смятали за врагове. |
Гост |
#1122015-11-04 14:41Подкрепям напълно исканията им! |
Гост |
#1132015-11-04 20:47Към текущият момент Информатиката и Информационните технологии са свързващото звено на всяка една професия. Подготовката на учениците дори е недостатъчна към текущият момент и не е съобразена с търсената подготовка от университетите в страната и от работодателите. |
Гост |
#1142015-11-05 08:37В България, в момента, най-големият работодател е IT секторът, благодарение на факта, че в последните 15 години предметът Информатика се изучава в нашите училища. |
Гост |
#1152015-11-05 12:20Напълно подкрепям изложените тези в отвореното писмо, защото това обучение е КРАЙНО НЕОБХОДИМО и е в основата на базовите дигитални компетенции!!! Къде, ако не в средното училище трябва да се учи??? |
Гост |
#1162015-11-05 14:32Защото считам, че колкото повече хора се присъединят към нея, толкова по-голямо би било влиянието й върху хората в МОН, отговорни за бъдещето на децата ни. |
Гост |
#1172015-11-05 18:12Одобрявам мотивите на авторите и споделям тревогата им за подготовката на бъдещите специалисти по ИТ. |
Отговор |
#118 Re:2015-11-05 21:15Ако вашите ученици гледат порно - то вината е най-вероятно във Вас! Но те не са представителна извадка! |
Гост |
#1192015-11-06 12:53Подписах петицията защото без достатъчна компютърна грамотност децата се осакатяват. В съвременния свят образованието е неразделно свързано с компютъра. Това в нашата страна още не е осъзнато, а се правят разни стратегии и др. единствено и само с цел усвояване на средства. Би трябвало да се акцентува на създаване на съдържание за обучение по всички предмети чрез интерактивни системи от ИКТ облака на образованието. За това за съжаление само се говори, а МОН продължава да прави недомислици на ИТ тема. Много пари се дадоха за ИКТ в образованието, малко от тях в правилна посока. |
С |
#1202015-11-06 15:35Здравейте! Пише ви човек преминал през доста от професиите свързани с компютри - програмист, сис админ, графичен дизайн. Сега съм учител. За съжаление такива като мен, които познаваме компютъра изцяло обикновено имат само една специалност и могат да преподават само Информатика и ИТ. С промените, които ще стават такива като мене просто ще изчезнем от училище, защото няма да има нормативи. Не се оплаквам от това - изкарвам си достатъчно пари катоо програмист на свободна практика. В училище ми е забавно и затова стоя. Но часовете трябва да са повече. Дори и тези не са достатъчни. Дори в елитната гимназия в която съм е успех ако успея да науча от 26 човека клас поне 5-10 да могат да си преинсталират един Windows да речем. Имат страх от това. А този страх рефлектира и върху цялостната им работа с компютъра. А има една паралелка, която и се събират по 5 часа седмично в 9 клас (имам предвид Информатика, ИТ и 2 часа Икономическа инфрматика) - тогава наистина мога да ги науча че компютърът е просто една машина и какво може да направи той е това, което те могат да го накарат. Но за съжаление е само една паралелка от 6. Затова трябва не да се намаляват часовете, а просто да се запазят поне. Защото каквото и да работят компютъра ще им трябва. А заблудата, че децата могат да работят много добре с компютъра, отворени са към високите технологии и други такива са измислици на хора, които и понятие си нямат от материята. Поздрави! И успех на всички колеги. |
Гост |
#1212015-11-06 18:36За да подкрепя недоволството срещу неадекватните решения на кабинетните ,,експерти" . За да отстоявам стремежите за цивилизована образователна система, подготвяща все повече личности, способни да творят в близки и далечни перспективи и да бъдат печеливши конкуренти в глобалния свят. Затова подписвам тази петиция. |
Гост |
#1222015-11-07 06:04За да върви една държава напред , са нужни хора , добри в областта на точни науки.Физици , химици , математици , лекари , инженери...не някви смешни историци , адвокати , фиолософи и т.н!Българското образование все по-малко произвежда такива хора!После се чудим що няма работни места , как да има след като бизнеса не може да намери кадри ?Не 1 час седмично , повече , 1 час седмично да се карат предмети като история и география. |
Гост |
#1232015-11-07 11:15Новият закон за средното образование е пълно фиаско!!!! Настоявам неговите "творци" да бъдат обявени поименно, както и аргументите им в полза на предложените от тях промени!!! |
Гост |
#124 Re: Re: Re:2015-11-07 11:17Ако един директор иска да назначи качествен преподавател има механизми за това!!!! Назначението на некадърни или преквалифицирани учители не е причина за такова глобално решение.
|
Тази публикация е изтрита от автора на петицията. (Покажи подробности)
2015-11-07 13:41- Date of removal: 2015-11-08
- Причина за премахване:
|
Петиция за касиране на парламентарните избори от 27 октомври 2024 г. в България
ОТВОРЕНО ПИСМО – ВЪЗВАНИЕ В ПОДКРЕПА НА УКРАИНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА И ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА КАНОНИЧНАТА СЪБОРНОСТ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
ПОДПИСКА в подкрепа на ГРАЖДАНСКОТО НЕПОДЧИНЕНИЕ и блокада на главен път Бяла-Попово в срок: безсрочен
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
ДА ПОДКРЕПИМ ИСТОРИЧЕСКИ ПАРК!
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
Подписка против касирането на епархийския избор на кандидати за Сливенски митрополит
Петиция за импийчмънт на Румен Радев от поста президент на Република България.
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
ВТОРА КАТЕГОРИЯ ТРУД ЗА УЧИТЕЛИТЕ
11634 Създадено: 2024-10-12
ПОДПИСКА в подкрепа на ГРАЖДАНСКОТО НЕПОДЧИНЕНИЕ и блокада на главен път Бяла-Попово в срок: безсрочен
3420 Създадено: 2024-11-09
Петиция за касиране на парламентарните избори от 27 октомври 2024 г. в България
2889 Създадено: 2024-10-30
Решаване на проблема с водата в гр. Шумен
2139 Създадено: 2024-11-05
ПЕТИЦИЯ ЗА ПОДКРЕПА НА БЪЛГАРСКОТО БИОЛОГИЧНО ЖИВОТНОВЪДСТВО
10663 Създадено: 2024-06-24
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
967 Създадено: 2024-10-25
Не връщайте куче МАУСИ на насилника Тодор Чолаков от град Пловдив!
868 Създадено: 2024-11-01
За отстраняване на Зорница Ангелова от ръководството на 22 СЕУ София
737 Създадено: 2024-11-08
ПОДПИСКА ЗА СПИРАНЕ ПРОЦЕДУРАТА ЗА ИЗБОР НА НОВ ГЛАВЕН ПРОКУРОР
610 Създадено: 2024-10-29
Промени в образованието на децата със СОП
610 Създадено: 2024-10-18
ВЪН пиесата "Оръжията и човекът" от Народния театър!
1448 Създадено: 2024-09-30
Петиция в подкрепа на проф. д-р Андрей Захариев за възстановяване на работа след незаконно уволнение в Стопанска академия "Д.А.Ценов"!
524 Създадено: 2024-11-09
Свобода на словото, свобода на творчеството - не на агресията пред Народния театър "Иван Вазов"
411 Създадено: 2024-11-08
ПРИЗИВ КЪМ ЕВРОПЕЙСКИТЕ ИНСТИТУЦИИ ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРАТА ЗА ИЗБОР НА БОРИСЛАВ САРАФОВ ЗА ГЛАВЕН ПРОКУРОР НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ и започване на нов, прозрачен и демократичен процес
355 Създадено: 2024-10-15
За връщане на старите правила в ТЕЛК комисиите! За не спиране пенсионните и социални плащания на хора, спазили три месечния предварителен срок за подаване на документи!
333 Създадено: 2024-10-24
Не на насилието над бездомни животни!
270 Създадено: 2024-10-26
Възстановяване на Г-жа Касабова на позицията директор в ОУ К. Арабаджиев, до провеждането на редовен конкурс и назначаването на законен заместник.
230 Създадено: 2024-10-20
Да опазим Мотописта
1162 Създадено: 2024-10-02
Община Аксаково да постави "легнали полицаи" пред пешеходните пътеки
150 Създадено: 2024-11-06
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
8756 Създадено: 2024-04-12