За запазване на помощните училища като държавни специални училища


Гост

#1

2015-01-23 15:21

Имам 41 години трудов стаж като детски учител.
Имаме деца със СОП,но добре,че са на ресурсно подпомагане.Защото интегрирането в масови групи
понякога е почти невъзможно.Имали сме дете с
аутизъм,много тежка форма.За него идването на детска градина беше добре,но децата го изнервяха
и той беше агресивен спрямо тях.

Гост

#2

2015-01-23 15:47

Подкрепям петицията и моля всички колеги, които ни подкрепят да изразят своето мнение.
Марина Христова

#3 Абсолютно за запазване на Помощните училища

2015-01-23 19:16

Да има реформи, но те да са обмислени, градивни, съгласувани точно с работещите в тези училища и те да бъдат такива, че България  да е пример  в Европа. Например в  Помощните училища  да се учи до 12 клас, да има подготвителни групи, да има целодневно обучение, да има облекчения за родителите на тези деца.  Нека държавата да се погрижи и за децата, които имат специални образователни нужди, така както го прави и за талантливите деца!  


Гост

#4

2015-01-23 20:01

Да тази инициатива е много добра трябва да има такива училища защото никой не е застрахован че в семейството му няма да се роди дете с подобен проблем.
Тошев

#5

2015-01-24 07:21

Необходимо е да има разговори, дебати и критични дискусии и по този начин да изградим и да се приближим до позиции, които да осигурят работещи решения. Неуважаеми управляващи вие защо не се допитахте до работещите в системата на образованието и как така решихте и създадохте т.нар. закон за предучилищното и училищното образование?! Напълно подкрепям да се запазят помощните училища и предлагам те да се наричат СПЕЦИАЛНИ УЧИЛИЩА / SPECIAL SCHOOLS

 

 

 


Гост

#6

2015-01-24 09:05

Нали не можем да бягаме от действителността ,а тя е че има и ще продължава да има такива деца !Трябва да има бъдеще и за тях !

Гост

#7

2015-01-24 12:21

Напълно подкрепям тази петиция.Сигурно неуважаемите народни представители никога не са се сблъсквали с живота и потребностите на тези деца и си нямат никаква представа за какво става въпрос.Затова с лека ръка искат да премахнат тези помощни училища.Никой не е застрахован,че няма да му се случи да гледа до себе си такова дете.Затова приканвам народните представители добре да си помислят преди да гласуват този проектозакон.

Гост

#8

2015-01-24 12:50

Децата с увреждания трябва да имат училища! Те не са виновни, че са такива. Нуждаят се от помощ! Трябва да им бъде оказана!
М. Р.

#9

2015-01-24 14:54

Ако някой, който има отношение към управлението на държавата попадне на тази петиция и прочете това, нека да се опита да вникне и да разбере, че проблема съвсем не е за пренебрегване! Толкова ли голям и скъп ресурс се изисква, за да съществуват помощните училища? Що за държава е България щом е  безсилна и предприема такива ретроградни реформи относно тези училища. Това, ако се случи ще е поредното безумие ...за съжаление

радостина

#10 Re:

2015-01-24 14:58

#5: Тошев -  

 Да така се назовават училищата навсякъде в Европа. И ги има и никой не е тръгнал да ги преобразува


Гост

#11

2015-01-24 16:06

Най-доброто за децата в нужда от компетентна помощ
Наталия Николаева

#12 за запазвана на помощните училища като държавни специални училища

2015-01-24 18:46

Не бива да си затваряме очите и да смятаме, че деца с интелектуални затруднения не съществуват! Нека управляващите се запознаят с медицинските диагнози и нуждите на тези деца и тогава да изградят становище по въпроса за съществуването на специални училища! Трябва да ни има! Децата имат нужда от нас! 

Маргарита

#13 Инициатива за запазване на помощните училища като специални държавни училища

2015-01-26 06:22

Подкрепям инициативата за запазване на помощните училища като специални държавни училища. Интегрирането на тези деца е изключително трудно. Тези деца са наши деца, които се нуждаят от обучение, което ще им помогне да придобият умения с които ще бъдат полезни за себе си и обществото. Но затова е необходимо да се полагат специални образователни грижи и специални програми за обучение.


Гост

#14

2015-01-26 08:27

ЗА запазване на помощните училища!!!!
очевидец

#15 КАТЕГОРИЧНО ДА

2015-01-26 16:13

ИМА  ДЕЦА  КОИТО  НЕ  МОГАТ  ДА  СЕ  ИНТЕГРИРАТ  в  МАСОВО  УЧИЛИЩЕ ! ТОГАВА  ТЕ  КЪДЕ  ЩЕ  УЧАТ  при  ПОЛОЖЕНИЕ  ЧЕ  ИМАТ  ПРАВО  ДА  ПОЛУЧАВАТ  ОБРАЗОВАНИЕ ? ДЕЦАТА  С  ПО-ЛЕКИТЕ  ФОРМИ  НА  УВРЕЖДАНИЯ  МОЖЕ  ДА  СЕ  ИНТЕГРИРАТ  до   НЯКАКВА  СТЕПЕН , НО  ДЕЦАТА  С  УМЕРЕНА  И  ТЕЖКА  ФОРМА  НА  УВРЕЖДАНЕ  НЯМА  ДА  СЕ  СПРАВЯТ !

свидетел

#16 ЗА ЗАПАЗВАНЕТО

2015-01-26 16:21

виждал  съм  как  деца  от  масовото  училище  се  подиграват  с  децата  със  СОП   и  те  горките  много  са  наранени  и  страдат  , забелязвам  че  децата  от  масовото  училище  общуват  или  помагат  на  деца  със СОП  единствено  от  съжаление


Гост

#17

2015-01-26 20:05

Гласувайте за петицията ,ако смятате че не послъгват с искането за пари

Гост

#18

2015-01-26 21:35

Във всички развити страни грижата за тези деца е държавна. Как може изобщо да се поставя този въпрос?
Все едно да имаме дилемата: Запазване на общообразователните училища като държавни. Това е абсурдно! Дискриминация е нормалните деца да са под държавна закрила, а точно тези, които имат нужда от тази закрила,да бъдат игнорирани!

Гост

#19

2015-01-26 21:48

Дано съм помогнала!

Гост

#20

2015-01-27 07:22

Помощните училища трябва да се превърнат в модерни специални училища за деца с множество увреждания!

Гост

#21

2015-01-27 14:05

Точно сега децата със специални нужди се нуждаят от тези училища и от адекватна грижа за тяхното развитие и обучение.Тук в Кърджали има още много деца,които ще се запишат за следващата учебна година и ще могат да се развиват правилно.Да се оставят тези деца на произвола на съдбата е престъпление.
Славейка

#22

2015-01-27 14:17

Предлагам вносителите на проектозакона да се допитат до учителите и родителите на тези деца,да посетят тези училища и да видят на място за какво става въпрос.И тогава ако решат да внесат в Народното събрание променен в полза на децата закон за Помощните училища.Защото ние всички сме длъжници на тези деца,които нямат вина,че са със специални нужди.Ние им дължим всичките си сили и внимание те да се чувстват добре и да могат да се интегрират в живота като всички останали деца.

Господа министър на обазованието и зам.министър помислете добре преди да закриете тези училища,защото ако го направите ще бъде най-голямата глупост която сте сътворили.

таня тодорова

#23

2015-01-27 16:46

Когато ТЕЛК на децата са с над 60% инвалидност и с чужда помощ, как такива деца ще се интегрират в масово училище? Докато в помощното училище те попадат в среда, в която общуват помежду си, комуникират по техен си начин, създават приятелства, родителите им също обменят информация помежду си, чувстват се по спокойни, защото децата им до обяд са на училище. Освен това тук в помощните училища те започват да се изявяват в училищни тържества и по този начин те се чувстват  оценени и значими. Трябва да  запазят статута си на държавни училища помощните училища!!! 

 

м. д.

#24

2015-01-28 00:52

Помощните училища трябва да се превърнат в модерни специални училища за деца с множество увреждания!

Дискриминация е нормалните деца да са под държавна закрила, а точно тези, които имат нужда от тази закрила, да бъдат игнорирани!

И тези, които пишат тези закони, срещали ли са такива деца и имат ли представа от техните нужди и потребности...или просто ще отчетат поредната "реформа" в образованието :(((


Гост

#25

2015-01-28 07:51

Майка съм на дете със специални образователни потребности и съм студентка по начална и предучилищна педагогика, с две ръце подкрепям интегрирането на децата като моето в масовите училища, но това не бива да бъде на всяка цена. По-важни са нуждите на децата, а за някои деца помощните училища са нужни. Трябва да се наблегне и на ресурсното подпомагане, да се предприемат промени, да се увеличат часовете на ресурсните учители, психолози и логопеди с интегрираните и интегриращите се деца, да се увеличи възнаграждението им. Закона има има нужда от промяна не от осакатяване като се премахнат помощните училища. Децата не са експеримент, те са бъдещето.