Против удължаване на учебната година в юли месец
Коментари
#3001
Предложението е неадекватно!!!(София, 2017-08-01)
#3003
Подписвам, защото намирам реформата за абсолютно безмислена и ненужна. Тя няма да доведе до никаква промяна в отношение на резултатите на учениците, а дори смятам, че ще ги понижи. Това е напълно обезкуражаващо и глупаво. Предлагам вместо да правят такива необмислени и драстични реформи, политиците да се замислят над другите фактори, които влиаят на учениците- учителите, материала, учебните условия. Явно те смятат, че всичко друго ни е перфектно, щом тръгнаха и с ваканциите ни да се занимават. Моля ви, намерете си друга работа ! Благодаря !(Бургас, 2017-08-01)
#3004
във връзка с последните предложения за реформи от Министерството на образованието и науката, СЪМ ПРОТИВ удължаване на учебната година с една седмица за всички ученици ПЪЛНА БЕЗМИСЛИЦА(Кърджали, 2017-08-01)
#3008
Неуместно е удължаването на учебната година поради :1.Неефективност на учебният процес през горещото време на м. юли.
2.Учителите , не са бавачки . Родителите да намират начин за отглеждането на децата си , през лятото .
3.Няма смисъл да се променя началото или края на учебната година .Министерството да реши, как да бъдат, по- добре обучавани учениците ,през учебната година ,отколкото да я удължава . Неграмотността е повсеместна !!
(Стара Загора, 2017-08-01)
#3013
защото е не нужно(Враца, 2017-08-01)
#3016
Защото промяната е безсмислена и има къде по важни неща за оправяне в образованието(София, 2017-08-01)
#3017
не мога да уча в жегите(Мизия, 2017-08-01)
#3018
Не съм съгласна(Русе, 2017-08-01)
#3019
защото не ми допада(Враца, 2017-08-01)
#3021
не съм съгласен с тези глупости(Бяла Слатина, 2017-08-01)
#3022
Против съм да се увеличи учебната година! Не съм съгласна с доводите за това решение!!(София, 2017-08-01)
#3023
Предложенията са неадекватни. Трябва промяна на съдържанието и начина на преподаване, а не удължаване на учебната година.(София, 2017-08-01)
#3026
Смятам че юли не е подходящ месец за удължаване на учебната година в Българските условия, включително климатичните.(София, 2017-08-01)
#3030
Възмутена съм за пореден път от безумните "идеи" на МОН. Всичко, което правят през последните години е насочено против образованието, а не за неговото подобрение. Трябва да престанат да ни втълпяват чужди примери, а да позволят на специалистите, тези които реално работят с деца, да определят насоките.(София, 2017-08-01)
#3031
С това предложение се удължава времето и за административната дейност на учителите. Колко време ще им остане на тях да си починат ? Пълно безумие !(Варна, 2017-08-01)
#3032
Няма смисъл(Бургас, 2017-08-01)
#3033
Подписвам защото децата имат право на глас и ако им се взима все повече от лятната ваканция те няма да са стимулирани да учат а точно обратното.(София, 2017-08-01)
#3034
Не го смятам за нужно.(Бургас, 2017-08-01)
#3037
Абсолютно се позовавам на горе-написаното...И поради необмисленото решение което е нямам думи предвид това ,че наистина образувателната ни система има плачевна нужда от промяна.Те се захванали с ваканции и промяна на учебните дати.Велика глупост.Подписвам с две ръце против.(София, 2017-08-01)
#3040
Това е поредната глупост, която група служители от МОН са сътворили и затова данъкоплатецът им осигурява прилични заплати. Вместо да проучат как пътуват учениците от малките градове и от селата, за да получат прилично образование, те се чудят как да им създадат допълнителни неудобства.(Провинция, 2017-08-01)
#3044
Да се губи от лятото е безмислено. Просто никой няма да ходи на училище последната седмица!(София, 2017-08-01)
#3047
Съгласна съм с аргументите в петицията.(София, 2017-08-01)
#3048
Защото и прекалено топло и в класнитестаи е непоносимо горещо. Да припадат ли децата ! Да се учи е НЕ възможно!
(Сандански, 2017-08-01)
#3054
Недоразумение(Божурище, 2017-08-01)
#3055
Подписвам, защото няма причина за удължаване.Трябва промяна в начина на обучението и учебното съдържание,а не удължаване на "учебните дни“.Удължаването на ваканцията ще препятства учениците от горен курс, които ще започнат работа през летния сезон...Това е безумие!(Нови Искър, 2017-08-01)
#3058
Подписвам, защото не виждам причина за удължаването на учебната година.(София, 2017-08-01)
#3063
Безмислено е.През коледната ваканция, как може да се отопляват само две стаи за учениците от 12 клас с локално парно.Котела като работи,той ще отоплява цялото училище и къде ще икономията от гориво за отопление.(Сливо поле, 2017-08-01)
#3064
Не съм съгласна учебната година да включва дни от месец юли (единия от двата най-топли месеца в годината). Допускам скъсяване на лятната ваканция с включване на дни от септември преди 15-ти (било от 1-ви или някоя следваща дата).(София, 2017-08-01)
#3066
Считам, че учебните часове трябва да се ползват оптимално в сегашния им брой, а не формално да се увеличават без това да води до по-добро усвояване на материала.(София, 2017-08-01)
#3071
Подписвам,защото изложените факти са абсолютно правилни.Ако на запад децата учат до 18-22 Юли,то е защото климата им го позволява,но при нашите климатични условия,и състояние на училищата,е недопустимо.По принцип съм за намаляване на лятната ваканция,но това би могло да се постигне с промяна на старта на учебната година,когато определено в класните стаи температурата е под 40 градуса.(Варна, 2017-08-01)
#3072
Една седмица повече учене през лятото е глупаво и недомислено решение! Учениците вече са тотално изморени - и без това от юни те вече са демотивирани да учат, "в очакване" са на ваканцията и още една седмица в това немотивирано за учене състояние е продължение на една безполезна агония. Нито пък трябва да се измества учебната година от 1 септември. Реформите не трябва да са в удължаване на учебното време и раздуване на материала, а дълбоко реорганизиране на начина на преподаване - нека там да търсим образци от Европа, а не в началото на учебната година. Това обаче е твърде трудно явно и по-лесно е да се правят такива механични промени. Това само ще подтисне и демотивира допълнително децата.(София, 2017-08-01)
#3074
Защото не смятам, че децата трябва да учат в едни от най-горещите дни в годината, също така 1/3 или може би повече няма да ходят на училище тези дни... децата имат нужда от почивка и това е мнението ми!(Димитровград, 2017-08-01)
#3079
Смятам, че това е поредното безобразие, решено от чиновниците, работещи в МОН и незаинтересовани от мнението на учителите. Ужас!(Бяла, 2017-08-01)
#3081
Мисля,че няма никаква логика.Поредната глупост на минестерството.(Карнобат, 2017-08-01)
#3083
Защото още през м. 06 в класните стаи не се издържа от топлина, на децата им прилошава, а какво да говорим за м. 07.Защо никой не си задава въпроса, какви "трайни знания" придобиват днешните ученици, щом забравят всичко за два месеца и половина?
(Гр. Пазарджик, 2017-08-01)
#3085
Не съм съгласна с нова решение...(Благоевград, 2017-08-01)
#3086
Искам повече ваканция стига с това учене(Монтана, 2017-08-01)
#3087
Обучението през м. юли няма да е ефективно.(Varna, 2017-08-01)
#3089
Отдавна не сме имали по-антиобразователна образавотелна политика. Това се отнася за всички готвени промени, вкл. за висшето образование, академичния състав и науката.(София, 2017-08-01)
#3090
Подписвам, защото не сме деца само да учим. А и ако мислят, че ще учим през тази последна седмица, много са се объркали.(София, 2017-08-01)
#3094
:))))(София, 2017-08-01)
#3099
Подписвам,защото удължаването на учебния процес ще доведе до дискомфорт на ученици и учители.И защо да не би материала да се изучава винаги учителите приключват с него 1-2седмици преди края на учебната година.(София, 2017-08-01)
#3103
Децата и учителите едва ли ще са в кондиция при 35 - 40 градусови жеги.(Русе, 2017-08-01)
#3109
Подписвам, защото от министерството не знаят какво правят. Само тормозят излишно учениците.(София, 2017-08-01)
#3113
Подписвам се, защото съм абсолютно против удължаване на учебната година!(София, 2017-08-01)
#3115
Ne sum suglasna s tova absyrdno reshenie!!!(Sofia, 2017-08-01)
#3117
Подписвам,защото причинява неудобство на учениците и учителите.(Казанлък, 2017-08-01)
#3119
Смятам,че няма нищо лошо в удължаването на ваканциите за сметка та лятната, но нека не ни отнемат два от най-хубавите месеца от година. Все пак през юни и юли е много топло, хората отиват на различни почивки. В топлото време не е много подходящо за учене. Стайте не предлагат нужната атмосфера за горещината. Защо пък не започваме една седмица преди училище? Много деца предпочитат да се отнеме от ваканцията им през септември, а не през юни/юли.(София, 2017-08-01)
#3122
Аз подписвам, защото не желая ваканцията да бъде по-малка и учебната година по-дълга. Всеки човек има право на почивка, която трябва да е в достатъчно количество - а не да бъдем нещастни, като сме си починали малко. А и като ходим на море, през жегите и скъпите курорти ли трябва да ходим?!(София, 2017-08-01)
#3123
Подписвам, защото: 1. Това е поредната повърхностна промяна, която няма нищо общо с качеството на образование. 2. Това е поредната повърхностна промяна, за която никой не е направил сериозен анализ налага ли се и до какви положителни резултати ще доведе, а просто е хрумнала някому. 3. Поредната промяна, за която никой не попита предварително учителите. А колко е недомислена, личи от факта, че множество учители на практика няма да могат си вземат отпуската в извънучебно време. 4. Никой няма полза от промяната във ваканциите всяка година - дават се примери с други държави, но не се обръща внимание, че общото между всички тях са твърдо установените ваканции от много години, а не всяка година учители и родители да се чудят как да пренаредят програмата си. 5. Повече от безсмислено е да се влагат ресурси в подобна маярка, която предизвиква съпротива и у учители, и у родители, и у ученици, която няма да доведе до никаква съществена промяна в качеството на образованието, вместо най-после някой да помисли сериозно как да го оттласнем с общи сили от дъното.(София, 2017-08-01)
#3125
Съгласна съм с аргументите!(Казанлък, 2017-08-01)
#3128
Подписвам, защото съм против удължаването на ваканцията до 6 юли, също така и да започваме училище на 1 септември.(София, 2017-08-01)
#3129
Подписвам, защото не съм съгласна нито с искането за по-ранно започване на учебната година, нито с нейното удължаване. Проблемът не е в продължителността на учебната година. Проблемът е във всеки нов министър. Всеки път си казвам, че не може да стане по-зле. А те все успяват да ме изненадат всеки път. Докога ще продължавате да се гаврите с ученици, родители и учители?(Пловдив, 2017-08-01)
#3132
Подписвам, закото това е имитация на реформа. Не може да се ходи на училище в 13.30 ч на обяд през юли, по 30 човека в неклиматизирани стаи и да се иска резултат, когато в помещенията е 40 градуса и цяла учебна година е зад гърба. По- добре оценете учебниците и програмите, като се допитате повече до учителите.(София, 2017-08-01)
#3133
Подписвам, защото не виждам смисъл да ходим на училище в най-горещия месец от лятото!(София, 2017-08-01)
#3139
В най-горещия месец от лятото, в неклиматизирани учебни стаи и с цяла учебна година зад гърба си, резултатът от удължаването и ентусиазмът за учене ще е нулев!(Бургас, 2017-08-01)
#3142
Интересува ме,за тази една седмица ще научат ли нещо или ще се чешат по главите и ще си осигуряват извинителни бележки.ПРОТИВ!!!
(София, 2017-08-01)
#3145
Твърдо против съм удължаването на учебната година. Безмислица която ще натовари излишно родители,учители,движението в града,ще разтегне излишно бюджета на училището. И сега децата се чудят седмица преди края на учебната година какво да правят и ходят на училище само за да дойде последният ден.(София, 2017-08-01)
#3147
Бюрократите само се чудят как да имитират работа. Това ли успяха да измислят - поредната гавра с децата, родителите и учителите. Как пък веднъж не им роди нещо умно главата....No comment просто....(Варна, 2017-08-01)
#3156
След изпитите за НВО е много трудно да се овладеят учениците в училище. По-разумно е да се започва по-рано учебната година. Края не е редно да се удължава.(Самоков, 2017-08-01)
#3157
Финландия е с най-късата учебна година в Европа, а резултатите им са от най-високите. Време е да се поучим от системите, които работят и да спрем да копираме на сляпо великобританци и американци.(София, 2017-08-01)
#3158
Твърдо "против"!(Разград, 2017-08-01)
#3160
Не съм съгласна(Русе, 2017-08-01)
#3164
Не съм съгласна в най- горещите летни дни децата ни да са затворени в стаите! Има много по- разумни варианти. Страните от Европа, с които ни сравняват са на север и при тях рядко има 26 градуса. А тук е 32 и...!(Варна, 2017-08-01)
#3166
По-глупава идея не бях чувала!!!(Радомир, 2017-08-01)
#3167
подписвам ,защото не е необходимо човек да е математик за да види следното: коледната ваканция за 12клас приключва на 2януари,повечето СУ са с по 1,2 паралелки 12-класници,как МОН ще оправдае разходите за отопление ,които трябва да понесе всяко училище.За останалите ученици-е посочена ваканция до 7януари-неделя,реално тя е до 5януари-петък-т.е с 1ден по-дълга от миналогодишната(-до 4януари вкл )ДА НЕ ГОВОРИМ,ЧЕ ЗАРАДИ СНЕГА-ТЯ ПРОДЪЛЖИ НЯКЪДЕ ДО 15ЯНУАРИ И КАЗАХТЕ,ЧЕ ИМА РЕЗЕРВ ОТ ВРЕМЕ,Т.Е МОЖЕ ДА СЕ НАВАКСАако някой от МОН пък би могъл да обясни този парадокс
08.02.2018 г. – 11.02.2018 г. вкл. междусрочна за I - ХI
клас
03.02.2018 г. – 07.02.2018 г. вкл. междусрочна за ХІІ клас
КАКВА Е ПРИЧИНАТА ЗА РАЗМИНАВАНЕТО ВЪВ ВАКАНЦИИТЕ-В ЗИМЕН ПЕРИОД
отново излишни разходи за отопление,да не говорим за учителите.едва ли правят норматив с 1,2 паралелки 12клас.те от 3-до 7 февр ще предават на 5-11кл,и след това в дните от 8до 11 ще ходят за по 1,2 часа с 12клас.
моля МОН да отговори и на въпроса-защо след като 1-4клас ще завършват на 7юни,за първа дата на НВО са избрали 6юни-един ден преди последния учебен ден-отново неучебен за малките.ТОВА СЪЗДАВА ПРОБЛЕМИ НА РОДИТЕЛИТЕ,ДЕЦАТА СА МАЛКИ И НЯМА КОЙ ДА ГИ ГЛЕДА В КЪЩИ,А В УЧИЛИЩЕ СИ ИГРАЕМ НА ДНЕС УЧИМ,ДНЕС НЕ УЧИМ.
НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО ПРОЛЕТНАТА ВАКАНЦИЯ ОТНОВО СЪВПАДА С ВЕЛИКДЕН-ТАКА ,ЧЕ ТАМ НЕУЧЕБНИТЕ ДНИ СА 4,ОСТАНАЛИТЕ СА ПОЧИВНИ ЗА ВСИЧКИ
.ОТНОСНО ЕСЕННАТА ВАКАНЦИЯ-Т-К ПЪРВИ НОЕМВРИ Е ПРАЗНИКА-А ТАЗИ ГОДИНА Е ДЕН СРЯДА-НЯМА КАК ДА СЕ ДАДАТ ЗА ПОЧИВНИ САМО ВТОРНИК И СРЯДА,ЗАТОВА СА ДОБАВИЛИ И ПОНЕДЕЛНИК-И ТАКА ТЯ Е 3ДНИ,НО ДОГОДИНА-1НОЕМВРИ Е В ЧЕТВЪРТЪК-ВАКАНЦИЯТА ЩЕ Я ДАДАТ-ОТ ЧЕТВЪРТЪК ДО НЕДЕЛЯ.-
И АКО СА УДЪЛЖИЛИ ВАКАНЦИИТЕ С 2ДНИ ТАЗИ ГОДИНА ,ЗАЩОТО КАЛЕНДАРА ТАКА ПОЗВОЛЯВА,ДОГОДИНА НЯМА ДА Е ТАКА,А УЧЕБНАТА ГОДИНА АКО СЕ ПРИЕМЕ СЕГА ДА СЕ УДЪЛЖИ,ТАКА И ЩЕ СИ ВЪРВИ
.МНОГО МОЛЯ НЯКОЙ ОТ МОН ДА ОТГОВОРИ КОГА ЩЕСТОКЛАСНИЦИТЕ ЩЕ ИМАТ УЧЕБНИЦИ,ЗАЩОТО В ПЕТИ КЛАС ТЕ БЯХА БЕЗ УЧЕБНИЦИ И ДА СПРЕ ДА ДАВА НАЛУДНИЧАВИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ
(софия, 2017-08-01)
#3173
Това не е човешко!!!(София, 2017-08-01)
#3174
Не съм съгласна с поредното безумие! И е лъжа, че ваканциите през годината са повече. Винаги са си били по толкова дни. Подигравка е да обявяваш есенна ваканция от 3 дни, 2 от които и без това почивни - събота и неделя. По-дългата учебна година няма да подобри качеството на образованието, напротив - ще го влоши. Учениците губят стимул и интерес още в края на май. Имахме доказана образователна система и голямата ваканция не е била проблем. МОН си смучат от пръстите нови промени, само и само да им какво да отчетат като реформа.(Варна, 2017-08-01)
#3176
Подписвам защото аз съм един от учениците които най—много се трудят през учебната година и не виждам основателна причина лятната ваканция да се скъсява при положение че през последната седмица ходим на училище само за присъствие отколкото за учене(София, 2017-08-01)
#3177
Поредният абсурден експеримент, отклонява се вниманието от истинските и тежки проблеми в образованието..(Разград, 2017-08-01)
#3180
Писна ми да се ебавате,не сме боклуци с който може да си миете ръцете!Мамави деба тъп МОН(Велико Търново, 2017-08-01)
#3181
Безмисленно е! Децата едвам издържат до 30юни, камо ли до юли месец. Като се удължи учебната година децата няма да станат по-грамотни, ако от МОН искат някаква промяна то тя нека е в учебния процес, а не чрез удължаване на годината.(Варна, 2017-08-01)
#3191
Една седмица повече училище би довела само до по-голямо нежелание от страна на учители и ученици да ходят на училище и да работят.(Монтана, 2017-08-01)
#3195
Реформа под формата на удължаване учебната година с няколко дни,няма да доведе до по-добро образование,а напротив до по-голямо натоварване,както за децата така и за учителите.(София, 2017-08-02)