За повече нова българска музика в родния ефир

Quoted post

Петър Иванов
Авторът на тази петиция

#18 Re: : Re: За повече нова българска музика в родния ефир

2012-09-25 20:17

#16: РаботохоликА - : Re: За повече нова българска музика в родния ефир

Първо, не е в мой стил, нито в стила на Гатев да коментираме и критикуваме чуждия труд - на отговора защо си анонимен.

Второ, ще се повторя и потретя ако защитя позицията си. Но да речем, че ще го направя, защото все пак искам да стане дискусия и диалог, а не за да се карам с когото и да било.

1. Трябва да се създаде подходящ климат за развитие на една среда. Държавата е длъжна да го прави за всички сфери. Особенно за сфери, които са й стратегически. Изкуството принципно трябва да е стратегия за всяка държава - независимо али музикално, художествено или т.н. Но понеже петицията е за музика, говоря за музикалната част.

2. На въпроса защо държавата е в трето лице - ами на робота отговорих. Защото аз давам на тази държава и не получавам. Ако сравним държавата с един организъм, в които всеки един от нас е малка част: Когато аз спортувам и се грижа за себе си, не боледувам. Когато ходя редовно на профилактични прегледи и се грижа за зъбите си, имам хубава и здрава усмивка. Когато се храня здравословно, също се радвам на добро здраве. Ако аз се грижа добре за частите си на тялото и те ми се отплащат по един или друг начин. Както се обосновах пред Робота, аз давам на държавата, но не получавам. По тази причина тя за мен е отделен организъм, който съществува сам за себе си, да не говорим, че може да се окаже и паразит. Ако отделиш един ден в четене на новини, ще разбереш, че е така.

3. Ако продължа разсъжденията си от точка 1-ва, има много варианти за създаване на добър климат, който да доведе до създаване на конкурентна среда. Преди всичко трябва и стандарта ни на живот да се подобри, но в момента това е невъзможно, така че прескачаме тази тема. БГ радио например бе това, от което се нуждаеха всички музиканти, когато се появи, до момента, в който тази идея не се опорочи. Аз лично нямам лоши впечатления от Ана Мария като човек и дори сме си приказвали на два пъти с нея в офиса й. Факт е обаче, че в БГ радио се въртят около 20 нови изпълнителя, без да има нови лица, а нова българска музика има. Сега ако кажеш, че щом не я въртят, значи не е качествена, може да прочетеш част от отговора ми към Робота. Имаме познати музиканти, а които дори Ана Мария е връчвала тарифния план за реклама, за да ги пуска.

Всички знаем, че на запад и отвъд океана има други закони за този бизнес и в това не съм се съмнявал. Но сега аз ще те попитам нещо. Момчетата от Odd Crew от няколко години правят едно рок училище, където се събират тийнеджъри, учат се да свирят и сглобяват групи. На On Fest чух тийнеджъри, които на тяхната възраст свирят по-добре, отколко аз свирех. Имаха много добър саунд. Все още свирят кавъри, но тези деца, ако не се подобри обстановката, докато пораснат, са обречени - обречени са на това, че с музика няма да се занимават, а подобно на нас, ще ходят на работа и ще свирят в свободното си време. Аз, а и предполагам не амо аз, искаме нещо да се промени. Това, което предложих е едно от решението. Може да има и друго. Относно това, което казваш за авторските права на запад, съм съгласен с теб. Аз нищо не съм казал за авторски права. Но би било също и добре, ако има добра събираемост и отделно, защото тогава може би ще има и някакви продуценти.

А в отговор на това, че парите не са гаранция за качество. Невинаги парите са гаранция за качество, но качество без пари не става. Особено при звукозаписа. Да ме извиняват някои музиканти, но не съм чул качествен продукт, записан в домашни условия.

А за това, че българските групи са в по-изгодна позиция да свирят в Европа, не знам какво имаш предвид. То не е никакъв проблем българска група да свири в Европа и това е ясно. Но да ми обясняваш, че българска банда, без странично финансиране е в състояние да направи турне и да се върне с пари, смешно е. Нали много банди го правят. Правт го за имидж, да си промотират музиката, но често дори им се налага да доплатят разходите от джоба си. А и това не е по темата.

Темата е просто да се пуска повече българска музика. Вариант 1, медиите да проявят самоинициатива. Но днес говорих с хора в ПРОФОН и се оказа, че такива разговори е имало. Просто медиите са отказали, защото не им се занимава - моето мнение е, че ги и мързи.  Втори вариант: Имало е дискусии за законодателство, но медиите са ревнали, че това противоречи на конституцията и засяга свободата на медиите. Тук ще допълня, че в България свободни медии няма. Всички са политически купени и обременени. Това може да го видиш в анализите за българската журналистика. Вариант 3: България излиза от 1300-годишната си икономическа криза, всичко процъфтява, а покрай всичко и музиката.

Кажи ти, имаш ли 4-ти вариант, който да звучи разумно или кажи кой вариант от изброените 3 е по-вероятен да стане. Или може би 4-тия вариант е, България решава, че няма нужда от собствена култура. Ще се спестят много държавни пари и определени специалности ще бъдат закрити. Ще продължаваме да бълваме звезди от телевизионни шоута. Студиата ще фалират, но те и без това са в сивата икономика, така че какво ни бърка това? И без това вече се обезличаваме, така че да не агонизираме, а направо да капитулираме.

Отговори

РаботохоликА

#20 Re: Re: : Re: За повече нова българска музика в родния ефир

2012-09-25 23:14:32

#18: Петър Иванов - Re: : Re: За повече нова българска музика в родния ефир

Албуми записани "вкъщи", които са достигнали платинен статус:

http://en.wikipedia.org/wiki/White_Ladder

http://en.wikipedia.org/wiki/De_Stijl_%28album%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Whatever_and_ever_amen

...и понеже ме домързя да сортирам линкове:

The Rolling Stones – Exile on Main St.
Bob Dylan and the Band – Basement Tapes
Iron and Wine – The Creek Drank the Cradle
Radiohead – OK Computer
Nine Inch Nails – The Downward Spiral (вярно, че е в къщата на Роман Полански, ама какво ти пука? Проблемът си е на Резнър)

Има още много, но явно ти и аз имаме различно разбиране за качеството на музиката.

"Но да ми обясняваш, че българска банда, без странично финансиране е в състояние да направи турне и да се върне с пари, смешно е". - Не е смешно а е факт. Моята група го прави и в това няма нищо смешно.

Искаше да ме попиташ нещо за рок-училището на Odd Crew, но въпрос не получих. Май си изгуби мисълта на второто изречение, но споко на всеки се случва понякога.

...и сега по същество:

4ти вариант.

Сродни (стилово) банди се събират. Създават малък лейбъл. 3-4 групи като начало са ок. Всяка група прави максимален брой концерти за период от 6 месеца. Приходите се насочват за създаване на продукт на една от бандите. Останалите продължават да работят усилено по своя си материал и да свирят на живо без да търсят печалба. Само покриване на текущите им разходи. Когато лейбълът е готов с първия си продукт всички се включват в промотирането му. Групата издала албума се ангажира до 6-8 месеца чрез турнета, продажба на албуми и мърч да възстанови сумата изхарчена за издаването на продукта и и да се включи с акции за издаването на следващата група (продукт). Така се завътрта колелото. Ако групите и продуктите са качествени и се работи здравата, до 5 години мини лейбъла ще има независим бюджет. И за това начинание не се искат много пари а желание и воля.

Лейбъл, групи, продукти и фенове. Затворен цикъл. Не ви трябват медии, не ви трябва ПРОФОН, БАМП и всякакви други боклуци. Смисълът на подобен модел е не да  се правят милиони, а да се даде начален ритник на бандите. Ако те работят усилено за лейбъла си това ще им се отплати.

И понеже не говоря празни приказки се аргументирам с конкретен пример:

http://www.richtercollective.com/pages/artists

Познаваме се с част от бандите от този лейбъл, както и с туур мениджъра и сме имали няколко телефонни разговора с един от собствениците. Примерът, който давам по-горе е от първа ръка и е работещ модел. Лейбълът затваря врати в края на годината поради простата причина, че е достигнал целта си. Групите в него да станат част от по-големи лейбъли. В случая най-големите от тях отиват в щатския  Sargent house.

Съществуват хиляди различни бизнес модели за това как един артист да бъде успешен. Само че някои трябва да седнат и да попрочетат малко, вместо да пишат безмислени петиции за промяна на законодателството.