За повече нова българска музика в родния ефир

Quoted post

РаботохоликА

#16 : Re: За повече нова българска музика в родния ефир

2012-09-25 19:27

#13: Петър Иванов - Re: Re: Re: За повече нова българска музика в родния ефир

Това, че съм анонимен си има и свойте предимства, нали? Като например да не позволя на разни хора да използват личното ми мнение за да плюят по проектите, от които съм част. А това дали съм написал, че съм Драган, Иван или Петкан няма никакво значение. Имат значение нещата, които съм споменал по-горе. Твърдиш, че ти развивам теории, които са спорни. Така да бъде, но не виждам в горния ти пост да се аргументираш защо. Ако успееш да ми се аргументираш защо моите теории са спорни, ще ти дам конкретни примери със западни групи, имена, линкове и т.н. Не знам дали мислите са ми мъдри (ти го твърдиш), но се основават на личен опит. А той е, че групите не се делят на български и останалите. БГ групите не са по-специални от останалите и трябва да се поставят на една равнина.

От това, което си написал в последния си пост, в мен създаваш чувството, че просто си чешиш езика и изобщо не си наясно с нещата, а ръсиш мозък за спорта. „

Кое по-точно?

  1. За това, че подобни "иниациативи". само успокояват съвестта на на бг музикантите, че проблема не е в тях?

  2. За това, че покрай участията си в чужбина и поради факта, че промоутваме западни банди имам възможност да добия що годе реална представа за сигуацията навън и мога съвсем честно да ви кажа, че подобни политики с радиостанциите са по-скоро изключения отколкото практика ?

  3. За това, че БГ групите са в по-изгодна позиция да свирят в Европа отколкото британски или американски банди?

  4. Или за това, че парите не са гаранция за качеството на един продукт.

  5. А най вероятно за това, че принципа за „авторските права“ работи за артистите от мейджър лейбълите.

 

Не знам какво чувство оставям в теб, но ако не се напънеш малко, да защитиш позицията си със солидни аргументи за тази петиция, маркера „за“ няма да надвиши числото 200, в най-добрия случай 300.

Цитата, който ползва Robotta гласи „„Не питайте какво страната ви може да направи за вас, а какво вие може да направите за страната си.” - Дж. Ф. Кенеди – твърде силни думи за подобна кауза.

 

P.S. Все още не съм получил отговор на въпроса кой е държавата? И защо за държавата се говори в трето лице?

 

 

Отговори

Петър Иванов
Авторът на тази петиция

#18 Re: : Re: За повече нова българска музика в родния ефир

2012-09-25 20:17:06

#16: РаботохоликА - : Re: За повече нова българска музика в родния ефир

Първо, не е в мой стил, нито в стила на Гатев да коментираме и критикуваме чуждия труд - на отговора защо си анонимен.

Второ, ще се повторя и потретя ако защитя позицията си. Но да речем, че ще го направя, защото все пак искам да стане дискусия и диалог, а не за да се карам с когото и да било.

1. Трябва да се създаде подходящ климат за развитие на една среда. Държавата е длъжна да го прави за всички сфери. Особенно за сфери, които са й стратегически. Изкуството принципно трябва да е стратегия за всяка държава - независимо али музикално, художествено или т.н. Но понеже петицията е за музика, говоря за музикалната част.

2. На въпроса защо държавата е в трето лице - ами на робота отговорих. Защото аз давам на тази държава и не получавам. Ако сравним държавата с един организъм, в които всеки един от нас е малка част: Когато аз спортувам и се грижа за себе си, не боледувам. Когато ходя редовно на профилактични прегледи и се грижа за зъбите си, имам хубава и здрава усмивка. Когато се храня здравословно, също се радвам на добро здраве. Ако аз се грижа добре за частите си на тялото и те ми се отплащат по един или друг начин. Както се обосновах пред Робота, аз давам на държавата, но не получавам. По тази причина тя за мен е отделен организъм, който съществува сам за себе си, да не говорим, че може да се окаже и паразит. Ако отделиш един ден в четене на новини, ще разбереш, че е така.

3. Ако продължа разсъжденията си от точка 1-ва, има много варианти за създаване на добър климат, който да доведе до създаване на конкурентна среда. Преди всичко трябва и стандарта ни на живот да се подобри, но в момента това е невъзможно, така че прескачаме тази тема. БГ радио например бе това, от което се нуждаеха всички музиканти, когато се появи, до момента, в който тази идея не се опорочи. Аз лично нямам лоши впечатления от Ана Мария като човек и дори сме си приказвали на два пъти с нея в офиса й. Факт е обаче, че в БГ радио се въртят около 20 нови изпълнителя, без да има нови лица, а нова българска музика има. Сега ако кажеш, че щом не я въртят, значи не е качествена, може да прочетеш част от отговора ми към Робота. Имаме познати музиканти, а които дори Ана Мария е връчвала тарифния план за реклама, за да ги пуска.

Всички знаем, че на запад и отвъд океана има други закони за този бизнес и в това не съм се съмнявал. Но сега аз ще те попитам нещо. Момчетата от Odd Crew от няколко години правят едно рок училище, където се събират тийнеджъри, учат се да свирят и сглобяват групи. На On Fest чух тийнеджъри, които на тяхната възраст свирят по-добре, отколко аз свирех. Имаха много добър саунд. Все още свирят кавъри, но тези деца, ако не се подобри обстановката, докато пораснат, са обречени - обречени са на това, че с музика няма да се занимават, а подобно на нас, ще ходят на работа и ще свирят в свободното си време. Аз, а и предполагам не амо аз, искаме нещо да се промени. Това, което предложих е едно от решението. Може да има и друго. Относно това, което казваш за авторските права на запад, съм съгласен с теб. Аз нищо не съм казал за авторски права. Но би било също и добре, ако има добра събираемост и отделно, защото тогава може би ще има и някакви продуценти.

А в отговор на това, че парите не са гаранция за качество. Невинаги парите са гаранция за качество, но качество без пари не става. Особено при звукозаписа. Да ме извиняват някои музиканти, но не съм чул качествен продукт, записан в домашни условия.

А за това, че българските групи са в по-изгодна позиция да свирят в Европа, не знам какво имаш предвид. То не е никакъв проблем българска група да свири в Европа и това е ясно. Но да ми обясняваш, че българска банда, без странично финансиране е в състояние да направи турне и да се върне с пари, смешно е. Нали много банди го правят. Правт го за имидж, да си промотират музиката, но често дори им се налага да доплатят разходите от джоба си. А и това не е по темата.

Темата е просто да се пуска повече българска музика. Вариант 1, медиите да проявят самоинициатива. Но днес говорих с хора в ПРОФОН и се оказа, че такива разговори е имало. Просто медиите са отказали, защото не им се занимава - моето мнение е, че ги и мързи.  Втори вариант: Имало е дискусии за законодателство, но медиите са ревнали, че това противоречи на конституцията и засяга свободата на медиите. Тук ще допълня, че в България свободни медии няма. Всички са политически купени и обременени. Това може да го видиш в анализите за българската журналистика. Вариант 3: България излиза от 1300-годишната си икономическа криза, всичко процъфтява, а покрай всичко и музиката.

Кажи ти, имаш ли 4-ти вариант, който да звучи разумно или кажи кой вариант от изброените 3 е по-вероятен да стане. Или може би 4-тия вариант е, България решава, че няма нужда от собствена култура. Ще се спестят много държавни пари и определени специалности ще бъдат закрити. Ще продължаваме да бълваме звезди от телевизионни шоута. Студиата ще фалират, но те и без това са в сивата икономика, така че какво ни бърка това? И без това вече се обезличаваме, така че да не агонизираме, а направо да капитулираме.