Подписка

Quoted post


Гост

#17

2012-02-23 22:03

Подкрепям петицията, защото:
1. Развитието на интересите и възможностите на учениците в областта на математиката може да се осъществява и във всяко средно училище (чл. 72, ал. 2 и ал. 3 от проекта на ЗПУО) – чрез разширена подготовка, която после да продължи в профилирано образование в първи и втори гимназиален етап. Оценявайки възможностите от 5 – 12 клас, предложеният от проекта на ЗПУО вариант, за обучение на талантливи деца е дори по-обширен и с повече възможности.
2. Качество на обучението по математика може да се реализира и чрез основното и средното училище. Доказателство за това са резултатите на ученици от такива училища на математически състезания и олимпиади.
3. Що се отнася до твърдението, „че математическото мислене се развива и формира от ранна възраст и изпуснатите години за специализирано обучение от пети до седми клас трудно могат да се наваксат впоследствие” - ЗПУО не позволява в училища, независимо от кой вид, различни от училища по изкуства и култура, да се осъществява специализирано обучение.
4. Определено считам, че математическите гимназии не са „търговска марка” (освен, ако те не се възприемат, като търговски дружества, но това вече е друга тема), тъй като „търговска марка” има легална дефиниция и тя определено не се отнася за училища. Държавна политика е осъществяването на качествено образование и това се извършва чрез спазване на ДОИ в училище, а не чрез наименование на училището.
5. Каква е разликата при изучаването на математика и чужди езици и защо математическите гимназии да се третират като специализирани училища? (Има ли изследвания, които доказват, че само математическото мислене се развива и формира от ранна възраст и не е ли твърде претенциозно да се говори за 10 -11г. деца с талант и “доказани интереси и възможности в областта на математиката”.)
6. В българската образователна традиция гимназиалният етап не започва в 5-ти клас.

Отговори


Гост

#24 Re:

2012-02-23 22:19:56

#17: -

1. Наистина ли ще се справят ли учителите от всяко средно училище? По мои наблюдения повечето от тях не могат да се справят с някои от задачите, които децата с математически способности решават още от 3-4 клас, много преди да кандидатстват и/или да бъдат приети в математическа гимназия или паралелка.

2. Успехите на децата от нематематически училища се дължат или на допълнителни извънкласни занимания, или на усилена работа на родителите с тях. Ако училището разполага с добър преподавател по математика, то си организира математическа паралелка и курсове, но тези училища са широко известни и се броят на пръсти.

3. Обучението по математика не е специализирано, то се провежда по общообразователните учебници, одобрени от Министерството, допълнителните занимания по математика надграждат, но по никакъв начин не заобикалят или прескачат държавните изисквания.

4. Не виждам по какъв начин наименованието "математическа гимназия" навява асоциации с "търговска марка". Това е просто гимназия с математическа насоченост, като и останалите предмети не се пренебрегват. Подборът на деца с талант в дадена област може да бъде само от полза и за децата, и за училищата. Нищо не пречи и езиковите гимназии да въведат такъв прием на деца с лингвистични способности.

5. Както в училищата може да има предучилищни паралелки, защо и в гимназиите да няма прогимназиални класове?


Гост

#53 Re:

2012-02-24 00:34:30

#17: -

Izvinete, 4e pi6a na latinica ( v momenta nqmam druga vuzmojnost). Vie za sujalenie, ne razbirate ni6to ot matematika i nqmate absoliutno nikakva predstava kakvo govorite: kazvam vi go kato majka na 2 deca: ednoto v MG, a drugoto - v oniknoveno u4ili6te, neuspqlo da vleze v MG!!!! U4enicite ot obiknoveni u4ili6ta mogat da dostignat podobni rezultati samo s dopulnitelna podgotovka kato 6koli, 4astni uroci ili roditeli matematici. Qvno takiva kato Vas imat interesi v nalivaneto na sredstva v kursove i uroci, ili imate neuspqlo da vleze v MG dete, ili ne moga da si predstavq kakuv drug motiv bi mogul da su6testvuva!  Kak normalen 4ovek s normalna suvest bi mogul da pojelae da se zakrie forma na obu4enie, kum koqto ima takuv napliv ot jelae6ti!!!!!!!!!Svur6iha li prostotiite v obrazovanieto ni, ta ste si naso4ili energiqta kum ne6to rabote6to uspe6no, kum koeto tolkova deca se stremqt!!! Samata az sum u4ila v obiknoveno u4ili6te i kogato nabliudavam deteto si ot MG se radvam ot surce za nego, i sujalqvam, 4e ne sum imala podobna vuzmojnost! li4i si, 4e ne obi4ate matematika! Ne Vi haresva da ima takiva, koito uspqvat!!! Otkude izpulzqvat takiva kato Vas: na decata na obrazovanieto da posqgat, skriti pod maskata na "razumni dovodi"? Tova li e problemut na bulgarskoto obrazovanie? Tova li e problemut, koito spuva bulgarskoto obrazovanie: su6testvuvaneto napriem v  MG ot 5 klas????? Takiva kato vsi4ki podkrepili tazi podpiska, me karat bezkraino da jelaq da napusna tazi strana! Otvra6tavate me i vie i psevdorazumnite vi dovodi!!! Hora bez 4est!!!!!!!!!!