Подписка
Quoted post
Гост |
#172012-02-23 22:03Подкрепям петицията, защото: 1. Развитието на интересите и възможностите на учениците в областта на математиката може да се осъществява и във всяко средно училище (чл. 72, ал. 2 и ал. 3 от проекта на ЗПУО) – чрез разширена подготовка, която после да продължи в профилирано образование в първи и втори гимназиален етап. Оценявайки възможностите от 5 – 12 клас, предложеният от проекта на ЗПУО вариант, за обучение на талантливи деца е дори по-обширен и с повече възможности. 2. Качество на обучението по математика може да се реализира и чрез основното и средното училище. Доказателство за това са резултатите на ученици от такива училища на математически състезания и олимпиади. 3. Що се отнася до твърдението, „че математическото мислене се развива и формира от ранна възраст и изпуснатите години за специализирано обучение от пети до седми клас трудно могат да се наваксат впоследствие” - ЗПУО не позволява в училища, независимо от кой вид, различни от училища по изкуства и култура, да се осъществява специализирано обучение. 4. Определено считам, че математическите гимназии не са „търговска марка” (освен, ако те не се възприемат, като търговски дружества, но това вече е друга тема), тъй като „търговска марка” има легална дефиниция и тя определено не се отнася за училища. Държавна политика е осъществяването на качествено образование и това се извършва чрез спазване на ДОИ в училище, а не чрез наименование на училището. 5. Каква е разликата при изучаването на математика и чужди езици и защо математическите гимназии да се третират като специализирани училища? (Има ли изследвания, които доказват, че само математическото мислене се развива и формира от ранна възраст и не е ли твърде претенциозно да се говори за 10 -11г. деца с талант и “доказани интереси и възможности в областта на математиката”.) 6. В българската образователна традиция гимназиалният етап не започва в 5-ти клас. |
Отговори
Гост |
#24 Re:2012-02-23 22:19:561. Наистина ли ще се справят ли учителите от всяко средно училище? По мои наблюдения повечето от тях не могат да се справят с някои от задачите, които децата с математически способности решават още от 3-4 клас, много преди да кандидатстват и/или да бъдат приети в математическа гимназия или паралелка. 2. Успехите на децата от нематематически училища се дължат или на допълнителни извънкласни занимания, или на усилена работа на родителите с тях. Ако училището разполага с добър преподавател по математика, то си организира математическа паралелка и курсове, но тези училища са широко известни и се броят на пръсти. 3. Обучението по математика не е специализирано, то се провежда по общообразователните учебници, одобрени от Министерството, допълнителните занимания по математика надграждат, но по никакъв начин не заобикалят или прескачат държавните изисквания. 4. Не виждам по какъв начин наименованието "математическа гимназия" навява асоциации с "търговска марка". Това е просто гимназия с математическа насоченост, като и останалите предмети не се пренебрегват. Подборът на деца с талант в дадена област може да бъде само от полза и за децата, и за училищата. Нищо не пречи и езиковите гимназии да въведат такъв прием на деца с лингвистични способности. 5. Както в училищата може да има предучилищни паралелки, защо и в гимназиите да няма прогимназиални класове? |
Гост |
#53 Re:2012-02-24 00:34:30Izvinete, 4e pi6a na latinica ( v momenta nqmam druga vuzmojnost). Vie za sujalenie, ne razbirate ni6to ot matematika i nqmate absoliutno nikakva predstava kakvo govorite: kazvam vi go kato majka na 2 deca: ednoto v MG, a drugoto - v oniknoveno u4ili6te, neuspqlo da vleze v MG!!!! U4enicite ot obiknoveni u4ili6ta mogat da dostignat podobni rezultati samo s dopulnitelna podgotovka kato 6koli, 4astni uroci ili roditeli matematici. Qvno takiva kato Vas imat interesi v nalivaneto na sredstva v kursove i uroci, ili imate neuspqlo da vleze v MG dete, ili ne moga da si predstavq kakuv drug motiv bi mogul da su6testvuva! Kak normalen 4ovek s normalna suvest bi mogul da pojelae da se zakrie forma na obu4enie, kum koqto ima takuv napliv ot jelae6ti!!!!!!!!!Svur6iha li prostotiite v obrazovanieto ni, ta ste si naso4ili energiqta kum ne6to rabote6to uspe6no, kum koeto tolkova deca se stremqt!!! Samata az sum u4ila v obiknoveno u4ili6te i kogato nabliudavam deteto si ot MG se radvam ot surce za nego, i sujalqvam, 4e ne sum imala podobna vuzmojnost! li4i si, 4e ne obi4ate matematika! Ne Vi haresva da ima takiva, koito uspqvat!!! Otkude izpulzqvat takiva kato Vas: na decata na obrazovanieto da posqgat, skriti pod maskata na "razumni dovodi"? Tova li e problemut na bulgarskoto obrazovanie? Tova li e problemut, koito spuva bulgarskoto obrazovanie: su6testvuvaneto napriem v MG ot 5 klas????? Takiva kato vsi4ki podkrepili tazi podpiska, me karat bezkraino da jelaq da napusna tazi strana! Otvra6tavate me i vie i psevdorazumnite vi dovodi!!! Hora bez 4est!!!!!!!!!! |
Подписка срещу тероризирането с пиратки и бомбички в гр. Пловдив
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
ОТВОРЕНО ПИСМО – ВЪЗВАНИЕ В ПОДКРЕПА НА УКРАИНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА И ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА КАНОНИЧНАТА СЪБОРНОСТ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
ДА ПОДКРЕПИМ ИСТОРИЧЕСКИ ПАРК!
ПОДПИСКА в подкрепа на ГРАЖДАНСКОТО НЕПОДЧИНЕНИЕ и блокада на главен път Бяла-Попово в срок: безсрочен
Петиция за касиране на парламентарните избори от 27 октомври 2024 г. в България
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
НЕЗАБАВНО ОСВОБОЖДАВАНЕ НА ЖУРНАЛИСТА СИМОН МИЛКОВ И ЗАЩИТА НА ПРАВАТА НА ГРАЖДАНИТЕ!
6710 Създадено: 2024-12-04
ПЕТИЦИЯ ЗА ОТСТРАНЯВАНЕТО НА ДИМИТЪР ДИМИТРОВ ОТ ДЛЪЖНОСТ ДИРЕКТОР НА ОП ЕКОРАВНОВЕСИЕ - ГР. СОФИЯ
1379 Създадено: 2024-11-22
Опазване на територията на Природен парк „Сините камъни“ и възражение срещу намаляване на площта му
1160 Създадено: 2024-11-26
Петиция срещу разпространението на вестник „Красиво Попово“
814 Създадено: 2024-12-05
Петиция в подкрепа на Златина Иванова- директор на училище, бореща се срещу олигархичния модел, застигнал българската образователна система
812 Създадено: 2024-12-14
РУСЕ ИСКА ДА ДИША. НЯМА ДА ТЪРПИМ ПОВЕЧЕ ГАВРА С НАС И ДЕЦАТА НИ! ПРИНУДЕТЕ „МИРИЗЛИВЦИТЕ“ ДА СПАЗВАТ ЗАКОНИТЕ!
693 Създадено: 2024-12-08
Подкрепа за проф. д-р Галина Лардева като арт директор и куратор на Национални есенни изложби, Пловдив
666 Създадено: 2024-12-04
ВТОРА КАТЕГОРИЯ ТРУД ЗА УЧИТЕЛИТЕ
12558 Създадено: 2024-10-12
ПЕТИЦИЯ ЗА ПОДКРЕПА НА БЪЛГАРСКОТО БИОЛОГИЧНО ЖИВОТНОВЪДСТВО
11625 Създадено: 2024-06-24
Отворено писмо от група читалища относно резултатите от Програма „Читалища“ на Министерство на културата публикувани на 9 декември 2024 г.
351 Създадено: 2024-12-17
Основен ремонт на отсечка /2,3км/ от път с номер VAR 2028 /от с. Долище до гр. Варна/ непосредствено след кръговото посока с. Долище
344 Създадено: 2024-12-16
В подкрепа на служителите в магазини и супермаркети
320 Създадено: 2024-12-20
ДОЛУ РУСКИТЕ РЪЦЕ ОТ УКРАЙНА!
286 Създадено: 2024-12-03
Гражданите на Pазград против скъпата вода.
656 Създадено: 2024-01-05
За по-адекватни мерки за българските майки и деца
265 Създадено: 2024-12-17
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
1441 Създадено: 2024-10-25
Допълнителни средства за Национален фонд „Култура“, заложени в т. 5.2, чл. 1 на Закона за държавния бюджет за 2024 г.
222 Създадено: 2024-12-02
Признаване на видеозаписите с автомобилна камера за доказателство
771 Създадено: 2015-10-22
Спасение на животните във Велинград
171 Създадено: 2024-11-30
За здрави деца, аз имам кауза една!! Нашите деца имат право на здравословна храна и ние родители и институции сме отговорни за това!
159 Създадено: 2024-12-10