Не на премахването на Информатиката и ИТ в средното образование

Quoted post

Русев

#134

2015-11-11 12:05

Твърдо против. 

Предлаганата петиция е необоснована с факти а само с пожелания. Не е направен анализ нито финансов нито на ефективноста на предложението. Със същия ефект може да се подпишете и под петиция за раздаване на 100 хил лева на всеки завършил студент. Всички ще я приемем и после ще се чудим откъде да вземем пари.

Обучението по ИТ не е ефективно защото:

 - изисква огромен ресурс както за подготовка на преподаватели, така и за материална база. Това е recurrant cost не е еднократен. 

  - Повечето деца нямат интерес от този предмет. Защо да наливаме пари там където няма смисъл

  - В различните професии има различни нужди от знания в ИТ - няма толкова малко общо кратно което да се изучава от всички 

  - ако приемем тезата че има смисъл и все пак се намерят сериозни пари (макар и да няма учители) то тогава въпросът ми е от кои предмети ще се реже - отворете програмата и помислете. Преди да кажете нека режем от математика, физика, биология и т.н помислете. Хорариумът на часове които трябва да се направят за университетите в чужбина е определен. Смъкнете ли тези часове под определена граница Вашите деца автоматично няма да могат да кандидатсват в редица специалности в тези университети

  - ИТ е строго специализирано и профилирана дейност. С нея най добре да се занимава браншовата организация и да не вменява на МОН излишни отговорности за които МОН не е подготвена.

Ето едно реално и работещо решение - вместо да се наливат неефективно пари през държавата във образование по ИТ което няма никакв шанс да стане нито ефективно нито ефикасно то нека ИТ браншът да заложи на това което може да направи най-добре - онлайн платформа за свободноизбирателно обучение. Много добър приемерhttp://ucha.se. Защо ако мога да попитам ИТ браншът у нас се опитва да вмени на друг (МОН) управлението на своето бъдеще? Не е ли това дефакто признание че самият бранш не знае какво иска а още по-малко как да го направи?

ПС Пишещият тези редове е софтуерен специалист с добър опит в управление на проекти. 

Отговори

DK

#135 Re:

2015-11-11 16:37:26

#134: Русев -  

 Русев, отдавна не сте бил в училище - базата е много добра, а преподавателите са подготвени. Аз лично съм такъв преподавател, със завършена магистратура информатика, със стаж и с ученици, които са класирани на челни места в национални олимпиади по информатика и ИТ! А училището, в което работя е езикова гимназия! 

Затова, хайде първо да помислите, преди да отправяте обиди към преподавателите и разбира се, посетете едно обикновено училище за да огледате базата!

Teachers IT
Авторът на тази петиция

#136 Re:

2015-11-11 20:13:55

#134: Русев -  

Господин Русев,
петициите не са средство за финансова обосновка. Колкото до ефективността - за това говорят постиженията на нашите ученици, които печелят призови места на международни олимпиади, както и последващата им реализация в престижни университети и фирми.
Ресурсите, които обезпечават обучението по ИИТ, вече са налице. Те бяха предоставени по Опреративна програма "Информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в образованието", а също и с усилията на иновативно мислещи директори на училища. Добре подготвени учители също вече има предостатъчно - явно не сте прочели внимателно изложението на петицията. Личи си, че отдавна не сте имали допирни точки със сферата на образованието.
Напълно неясно остава на какви проучвания се основава Вашето абсолютно невярно твърдение, че децата нямат интерес към този (кой?) предмет, както и за какво рязане на часове говорите, защото ние не искаме това. ИТ биха могли да бъдат строго специализилани, ние обаче имаме предвид абсолютно задължителния минимум, над който всеки ще може да надгражда избирателно.
Говорим за дигитална грамотност, която е част от функционалната грамотност, господине!