Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

/ #483

2012-02-25 14:43

Вие, по-горе, които говорите,че имало едно момче.... вие, си нямате никаква представа от математика. Всяко едно дете, което постига подобни резултати, го прави благодарение на допълнителна сериозна подготовка, извън учебния материал в училище. Всяко едно такова дете или ходи на частни уроци, или посещава школа, или има в дома си математик. Колкото и да си гениален, няма как да се научиш да решаваш определени задачи, ако дори не знаеш, че такива съществуват, защото такива в учебния материал НЯМА!!! От друга страна в състезанията такива са включени.След като такъв прием престане да съществува, благодарение и на такива като вас, децата, които имат талант, но нямат възможност да посещават уроци, или нямат щастието да имат вкъщи математик, ще бъдат безкрайно ощетени. Аз съм едно такова дете, защото по мое време просто нямаше такива училища, за което безкрайно съжалявам. Понеже имам дете в МГ и дете в обикновено училище, мога да кажа, че в обикновеното училище се учи същото, както и когато аз съм била ученичка ( в общи линии). Математиката в МГ е на съвсем друго ниво и тази възможност не бива да бъде отнета от талантливите деца. Съгласни сте предполагам, че и много музиканти, художници, писатели, и прочие, не са завършили специализирани училища. Значи ли това, че не трябва да има музикални, художествени и т.н. И вие, по-горе, чували ли сте, че изключението потвърждава правилото? Говорите за успехите на 1 единствено момче, което не е в МГ ( но дали ги е достигало само благодарение на учебния материал в клас в обикновеното си училище?), това ли е аргумент? Когато някой се обявява в защита или против нещо, той трябва да изтъкне аргументи. Противниците на идеята за прием след 4 клас досега са изтъкнали: 1. Слаби резултати на МГ в по-малките населени места и 2. Успехи на единици деца от обикновени училища (без да се споменава дали са разчитали само на учебния материал в училище или имат и странична подготовка).
Като се вземе цялостната картина от резултатите на МГ се вижда, че резултатите са изключително високи - масови отлични представяния на национални състезания, високи постижения на международни състезания, висока успеваемост. Това не може да бъде отречено. А ниските резултати на МГ от по-малки градове, са обстоятелство, което може да бъде коригирано (например с по-малък прием). Далновидният обществен деятел не заменя нещо работещо, с друго, а просто подобрява работещото. Математиката е като спорта:трябва и талант и много труд. Не вярвайте, че е достатъчно да си си просто гений, и така както си лежиш в леглото и четеш комикси, да ти хрумват велики идеи. Това е българска митология! И подчертавам: само хора, които не разбират нищо от математика и не възприемат труда като основна ценност, могат да вярват, че с гениален ум+училищен материал+ 5 задаки за домашно на ден можеш да се превърнеш в успешен математик!