За намаляване броя на депутатите

Гошо

/ #399

2013-03-24 16:50

В КОНСТИТУЦИЯТА:
1. Чл. 62.(2) Народното събрание има самостоятелен бюджет, формиран единствено от средства, заделени от Държавната издръжка на народните представители, в размер, определен от самите народни представители. Първите три месеца след избора на Народно събрание се финансират от Държавния бюджет съразмерно издръжката в предишното Народно събрание.
2. Чл. 63. (1). Народното събрание се състои от 56 избрани мажоритарно народни представители.
(2) Половината от времето на мандата си народният представител изпълнява функцията и на областен управител.
(3). Кметовете на общините и районите, избрани на преки избори, имат право на законодателна инициатива, право на участие в заседанията на Народното събрание, право на изказвания от парламентарната трибуна и право на съвещателен глас.
3. Чл. 67 (1) Народните представители представляват не само своите избиратели, а и целия народ.
(2) Народните представители действат въз основа на Конституцията и законите в съответствие със своята съвест и изразените преди избирането им убеждения.
4. Чл. 69. се отменя.
5. Чл. 70. се отменя.
6. Чл. 71. Народните представители и дейността им се издържат единствено и само от държавния бюджет. Размерът на Държавната издръжка се определя от Народното събрание след три месечно оповестяване пред народа.
7. Чл. 72. (1) Пълномощията на народния представител се прекратяват предсрочно при:
- 1. подаване на оставка пред Народното събрание;
- 2. влизане в сила на присъда, с която е наложено наказание лишаване от свобода за умишлено престъпление, или когато изпълнението на наказанието лишаване от свобода не е отложено;
- 3. Три необосновани отсъствия или напускания на пленарно заседание;
- 4. установяване на неизбираемост или несъвместимост;
- 5. смърт.
(2) В случаите на т. 1 и 2 и 3 решението се приема от Народното събрание, а в случаите на т. 4 - от Конституционния съд.
(3) Пълномощията на народния представител се прекратяват предсрочно и с национален референдум или с местни референдуми в избирателния му район.
В ЗАКОНА ЗА РЕФЕРЕНДУМИТЕ:
8. Отменят се алинеи (2), (3), и (4) от чл.9 от ЗАКОНА ЗА ПРЯКО УЧАСТИЕ НА ГРАЖДАНИТЕ В ДЪРЖАВНАТА ВЛАСТ И МЕСТНОТО САМОУПРАВЛЕНИЕ.
9. В ЗАКОНА ЗА ПРЯКО УЧАСТИЕ НА ГРАЖДАНИТЕ В ДЪРЖАВНАТА ВЛАСТ И МЕСТНОТО САМОУПРАВЛЕНИЕ да се създаде възможност за електронно участите и гласуване в подписки, петиции, национални референдуми и местни референдуми.
В ЗАКОНА ЗА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПАРТИИ:
10. Партии, политически организации и инициативни комитети с политическа насоченост се финансират единствено и само от членски внос. Размерът на индивидуалния членски внос не може да надвишава 20% от минималната работна заплата за съответния период. Допълнително финансиране на предизборни кампании е допустимо единствено с подписка, в еднократен размер от участник, не по-голям от 10% от минималната работна заплата. Суми, надвишаващи допустимия размер, се отнемат в полза на Държавата.
11. Всички средства, постъпили в партии, политически организации и инициативни комитети с политическа насоченост, с произход, различен от членски внос, или в размер, надвишаващ допустимия, се предават в полза на Държавата в тридневен срок. Спомоществования от натурално естество, включително медийно отразяване, се оценяват по пазарни цени и стойността им се внася от партиите, политическите организации и инициативните комитети с политическа насоченост, в Държавния бюджет в тридневен срок . За нарушаване на тази разпоредба Съдът заличава регистрацията на съответната Партия, политическа организация и инициативен комитет с политическа насоченост.
ЛУСТРАЦИЯ:
12. Не се допускат кандидатури за народни представители на тези, които са били народни представители, министри или конституционни съдии от 1990 година до сега.

Работя по въпроса за изразяването на предизборни убеждения и обещания, както и по обвързващият им и задължителен характер. Моля за допълнителни мнания:
С насрочването на изборите ЦИК публикува анкета, задължителна за всеки кандидат. Отговорите на всеки от въпросите в анкетата предсталяват предизборни изявления и обещания, задължителни са за всяка кандидатура, внасят се в ЦИК и се публикуват на интернет страницата на кандидата преди датата на изборите.
Изявления, публикувани на интернет страницата на кандидата за народен представител, имат обвързващ характер. Действия, или бездействия, противоречащи на тези изявления, са основание за отпочване процедура по отзоваването му.