Против Отпадането на ПСИХОЛОГИЯТА като Учебен предмет и за Тренинги за социално-емоц. умения в уч-ще


Гост

#51

2016-02-17 22:38

Мисля ,че децата ни имат нужда от разговори със специалисти психолози.

Гост

#52

2016-02-18 10:15

Много е важно психологията да се изучава като САМОСТОЯТЕЛЕН учебен предмет (тя е отделна наука от втората половина на 19-ти век), защото дава ценни знания на юношите за тях самите и за другите хора. За реалния интерес към психологическото познание свидетелства фактът, че психологията от години е на първо място като най-желана специалност в СУ "Св. Климент Охридски", при това като изразено първо желание на кандидатстващите. Нека "реформата" се съобрази със съвременното развитие на науките, а не връща образованието 100 години назад!

Гост

#53

2016-02-18 10:38

Смятам, че психологията трябва да се изучава като самостоятелен предмет, а не като раздел от У.П. Философия. Смятам, че децата от малки трябва да се запознаят с въпросите на душевността и психическото и емоционалното здраве и равновесие. Психологията не е равнозначно с философия, както ни беше налагано и втълпявано десетилетия наред в училище. Желая ние, бъдещи и настоящи психолози, да получим полагащото ни се място в обществото, което значи и в детските градини,училищата и ВУЗ-овете не само като педагогически съветници, но и като ясно регламентирана и регулирана професия и занятие за помощ и подкрепа на личностно, индивидуално ниво, така и групово при необходимост .

Гост

#54

2016-02-18 10:48

Подписмам, защото вярвам че изграждането на емоционално зрели личности следва да бъде приоритет в образованието. Социалните умения, които могат да се отработват в часовете по психология, са незаменими за настоящия и бъдещия живот на децата.

Гост

#55

2016-02-18 11:33

Подкрепям я.

Гост

#56

2016-02-18 13:33

Изучаването на психология в училище ще помогне на учениците да преодоляват по-лесно всякакво агресивно поведение и ще им даде възможност да се отнасят с разбиране ( емпатия) към хората.

Гост

#57

2016-02-18 14:06

Мисля, че психологията е един от най-важните предмети, които трябва да се изучават и в училище, и в университета.

Гост

#58

2016-02-18 15:48

Подписах петицията, с цел да се предотврати отново едно крайно некомпетентно решение на МОН. Когато се вземат решения относно образованието по конкретна дисциплина в случая с психологията МОН е задължително да потърси и се съобрази с мнението на ВИСОКО КВАЛИФИЦИРАНИТЕ специалисти от гилдията, които знаят как това трябва да се случи, както е написано в декларацията.

Гост

#59

2016-02-18 19:11

Защото е очевадно недомислието българските юноши да нямат възможността да получат познания и лични преживявания, опит и възможност за поглед към себе си и към другите с помощта на професионалисти-психолози.
Недопустимо е да не отговаряме навреме и достатъчно адекватно на естествения им интерес към човешката личност и взаимоотношенията между хората. Всички знаем колко имаме нужда да отговорим на техните потребности. Остава само да действаме.

Гост

#60

2016-02-18 20:24

Защото в днешно време все повече се множат фитнес залите и аптеките... извайваме и лекуваме телата си, душите и психиката са болни... Прекрасни сме на външен вид, дори парите да стигат - пак сме нещастни, защото сме объркани, неосъзнати... Не разбираме себе си... не знаем какво ни е нужно...

 


Гост

#61

2016-02-18 21:23

Psixologiata se doblijava poveche do medicinata i po nikakav nachin ne moje da se vmestva pri filosofiata! Koito predlaga tozi absurd e nevej!

Гост

#62

2016-02-19 04:24

Защото психологията е тази наука без която не могат да бъдат създадени адекватни учебни програми.Тя дава научен подход за образованието,съобразен с възрастовото развитие и когнитивните способности през всеки един период от живота на ученика.Има още хиляди основания свързани все с личностното развитие на човека, защото психологията е единствената наука,която се ангажира да работи с човешката душевност(психика) и да я моделира.Затова смятам,че не само не трябва да се премахва,но да се изучава в пъти повече.Правилно предложена тя задава положителна перспектива в човешките взаимоотношения, като стимулира емоционалната и социална интелигентност, толкова необходима за всяко общество.

Гост

#63

2016-02-19 07:06

КАто психолог подкрепям петицията, защото ежеднвено работя с деца и семейства в риск и виждам огромните пропуски в подготовката на родителите за най-важната роля в живота им, както и проблемните отношения на нашите деца с връстници, възрастни, институции. Като родител искам моето дете да расте в една по-цивилизована и нормална държава, в която хората още от първия училищен ден (в случай, че вкъщи са пропуснали да го направят) се учат не само да четат и пишат, но и да разбират себе си и другите.


Anonymous

#64

2016-02-19 07:40

Подписах тази петиция, защото хората трябва да имат елементарна психологическа култура и тя да се възпитава от ранна детска възраст.

Гост

#65

2016-02-19 09:01

По-добре късно/ надявам се не безвъзвратно/ отколкото никога, се вземат адекватни решения за бъдещето ни.

Гост

#66

2016-02-19 09:02

Подписвам се с цялата отговорност на гражданин на РБ , живеещ, учещ и развиващ се в тази държава!
Повечето ми съученици избраха пътя към чужбина, за да създадат кариерата си и да изградят живота си, макар аз също да имах тази възможност, упорито (може би малко наивно) вярвам , че тук има потенциал за развитие на нови пазари, внедряване на ефективни системи и събуждане на икономиката, надявам се да не бъда подлъгана от идеалистичните си представи за бъдещето си тук!
Психологията е ключов фактор за изграждането на личността , за оформянето на социалните принадлежности и отговорности на човек, тя трябва да присъства в начален етап на обучение и да бъде приложена като инструмент за ефективни и работещи програми до края на гимназиалния етап.
Психологията изгражда нашето самосъзнание!

Гост

#67

2016-02-19 11:46

Давам своя подпис в подкрепа на петицията, защото съм твърдо убедена, че изучаването на психологията е изключително полезно и необходимо за всеки човек, а за съвременната израстваща личност - просто наложително. Знанията за себе си, подпомагането на процеса на намирането на собствените устои и разбирането на другите в нашия социален свят, са безценно богатство, което може да се получи в училище. Уважаеми управляващи, СЪХРАНЕТЕ възможността ПСИХОЛОГИЯТА да помага още в училище. Проявете далновидност - чуйте ни и ни подкрепете!

Гост

#68

2016-02-19 13:22

Защото преподавам тази дисциплина и виждам големия интерес от страна на учениците и техните родители към темите и проблемите, който науката им предоставя.Ако ние ги лишим от психологическите знания бихме затруднили изграждането на съвременната млада личност.


Гост

#69

2016-02-19 20:07

Основната цел на съвременното образование би следвало да е личностното изграждане на младия човек. С решението си за отпадане на предмета "Психология" и сливането и с "Философията", МОН показва, че цели да изгражда "дървени философи", а не зрели, автономни и активни личности.
За да се подпомогне личностното развитие на подрастващите, те се нуждаят не само от предмет "Психология", но и от много други образователни активности, които се включват в изграждането на психологична грамотност, на социална и емоционална компетност.


Гост

#70

2016-02-19 22:12

Мисля си, че психология, по различен начин, разбира се, е необходимо да започне да се изучава още в детската градина.

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2016-02-20 02:34


Беки
Гост

#72

2016-02-20 10:54

Аман от глупави действия. А това да се свързва с философията не знам как може да се коментира. Ако някой може да ми каже каква е връзката между психилогия и философия? И трагичното е, че това се ражда в мозъците на педагози. Поне на тях трябва да е ясно, че психологията е важна част от педагогическият успех.


Гост

#73

2016-02-20 12:22

Обучението по психология и провеждането на редовни психо-емоционални тренинги като образователно-възпитателна форма биха подобрили не само образователният процес в училище, но и биха приучили децата на психо-поведенческа и емоционална стабилност. Това непременно рефлектира на първо място в личната и себеоценка, способност за поемане на отговорност, а и не на последно място - здравето им. Едва ли децата биха се интересували от история на психологията, от гещалт или от бихевиоризъм, но със сигурност, биха се впечатлили от богатата поведенческа гама и с удоволствие биха преоценили сфери на междуличностните и обществени взаимоотношения. Това е предметът и моделът, чрез които може да се работи с децата върху морално-ценностна и нравствената им ориентираност.

психолог-психотерапевт Мая Златева, Добрич., тел. 0876548100


Гост

#74

2016-02-20 15:38

Защото обучението по психология съдейства не само за добиване на важни знания за човека, а и дава възможност за осъзнаване значимостта на психичния живот, за самоанализ и личностово развитие.

Гост

#75

2016-02-20 17:17

Защото обичам психологията!