Петиция към главния прокурор Борис Велчев

vall

/ #1695 Re: Re: Re: Re: Re:

2011-06-16 11:20

#1694: - Re: Re: Re: Re:

Знам, била съм малка, но съм гледала много предавания на тази тематика ... Възмущавам се много за случилите се тогава неща, за това че са ви променяли имената, за това че много от вас са били принудени да се изселят ... тези кадри са ме просълзявали ... за мен всичко това е безумие!!! И искрено съжалявам, че някъде някой човек е бил подложен на подобно унижение ... Разбирам и нескритата ви омраза и негодувание към българския народ ... Моите баба и дядо също са вадили и все още вадят прехраната си на полето. Сега когато ходим на гости на свекърва ми и гледаме турските серияли заедно и си коментираме и тя казва следното: "Ние въобще не сме познавали турците, на нас винаги ни е натяквано и сме били предупреждавани да се пазим от тях, защото били лоши, не цивилизовани" ... когато тя като млада е ходела на екскурзия в Истанбул са и казвали "внимавай, турците ще ви щипят ще ви закачат, Внимавай!" И после когато тя отишла в Турция, казва "никой не ни обърна внимание и даже напротив хората толкова любезни и възпитани ..." Това го казва една жена която е израсла в Рудозем, където джамиите са високи до небето, а църквите са под земята, защото са били преследвани и заличавани. Съдейки по това как е възпитавана и после реално как е опознала турския народ и сега даже тя е изключително впечатлена и планува нова екскурзия до Истанбул :) Турските сериали ни показаха една много цивилизована страна и при това на доста по-високо ниво от нас, поне според мен. Красиви домове, дрехи, семейни ценности и силата на казаната дума ... честно казана има много какво да учим от вас! Признавам и аз не познавах Турция, като чух че ще почват да дават турски сериали по тв си казах " Ужас сега ще има да гледаме забулени жени и властни мъже", но още след първия сериал си казах "Нима това е Турция!" и аз като всички бях изключително изненадана и впечатлена :). Мисля си много, защо ние винаги сме живели с мисълта, че вие сте лоши и сме очаквали да се държите непристойно с нас ... всичко това се дължи на нашата история, стотици години сме били под турско робство, има много български филми за това, с тези филми сме израсли и това е което сме възприемали за вас. Тогава ние сме били третирани много зле, много жени са били изнасилвани, мъжете са забивани на кол, това никой не може да го отрече, това е нашата история ... боли ме много за това че, някой някъде и бил забиван на кол, а жена му и дъщеря му са била изнасилвани, синовете взимани за еничари и то само защото не са искали да приемат вашата варя. Според вас, тези наказания редни ли са били ... отивали са в мирните села и докато хората са си обработвали земята и са вадели насъщния си, са ги нападали и третирали по този най-долен и унизителен начин ... само като си помисля за разигралите се сцени, сърцето ми се къса ... незнам във вашата история дали се споменават тези събития, дали ви напомнят колко сте били крайни и жестоки с народите, които сте завладявали и не са искали да приемат вярата ви ... кажете, във вашите училища изучава ли се тази част от вашата история. После когато вече сме се освободили много от турците са останали в България или българите които са били потурчени остават тук като етнически турци ... не съм много наясно точно какви хора са останали, чисти турци или потурчени българи ... Тази част от българите ,които са запазили вярата си, са гледали с лошо око към онези българи, които са приели чуждата вяра за да оцелеят ... тези българи които днес поддържат Атака са тези чиито баби и дядовци са били преследвани и тормозени от турците едно време ... били са партизани ... бягали са по планините и са се спасявали ... и понеже всеки, който е отрасъл с историите на прадедите си, знае добре как са преследвали прабаба му и прадядо му ... в него остава спотаена омраза към тези злосторници, поробители. Аз приемам това, че сме били под турско робство, примерно можело е да ни карате да ви обработваме земята, можело е да ни карате да ви слугуваме, както става с хората в робство ... но турския поробител е искал нещо много повече, искал е да смени вярата ни, искал е да обладава безразборно жените ни, мъжете са убивани публично, ако не приемат вярата на поробителя. След време когато българина се освобождава, той е даже доста толерантен към своя поробител ... както вие казвате, че Мехмед и Али са били на полето, а Иванчо и Марийка са били на масата и брояли щайгите. Дали това не е бил един естествен процес, поробения се осбовождава и вдига глава ... нима сте очаквали Иванчо и Марийка да продължат да са на полето, а Мехмед и Али да броят щайгите ... Дали ако ние сме били ваши поробители и после като се освободите, бихте отишли на полето, а нас бихте сложили да броим щайгите. Гледате нещата само от вашата камбанария... за жалост. В днешно време годините на робство и третиране са далеч, но българина още изучава българската история в училище, няма как да изтрием тази история защото вашите пралюде са я сътворили. Аз съм сигурна, че онези българи дето вие наричате Мехмед и Хасан са всъщност българи, които са приели чуждата вяра и вече децата им тоест вие сте израсли с тази вяра и тя е вашата вяра. Аз нямам нищо против това, прадедите ви са преценили, че тази вяра има повече предимства и са я приели ... Днес всички български турци са деца на потурчени българи... и те имат България за своя държава и е нормално, тук са корените им ... ние уважаваме етническите им предпочитания, никога не сме ви принуждавали да приемете нашата вяра. Но все пак В България има и много чисти българи, които са запазили вярата си с кръв и пот. Онзи ден се зачетох в един от вашите вестници, който е на български и турски и в него се пише на религиозна тематика, относно това какви събития се организират в подкрепа на мюсюлманите и засилване на вярата. Направи ми впечатление следното, не мога да цитирам, но ще разкажа: за историята как един мюсюлманин имал съсед християнин и не си говорели, не били в приятелски взаимоотношения, нямали никакви отношения ...но християнина всеки ден се изхождал по малка и голяма нужда до оградата на мюсюлмани и изсипвал там разни гадости. Но мюсюлманина всеки ден почиствал стореното и нищо не му казвал...на другия ден пак изсипал християнина, но мюсюлманина почиствал без дума да каже ... християнина всеки ден изсипвал, мюсюлманина всеки ден почиствал и една лоша дума не казвал ... един ден християнина отишъл и го попитал, що за човек си ти, аз всеки ден ти пакостя, а ти нищо не ми казваш, не се ли ядосваш, как така запазваш спокойствие ... и мюсюлманина му казал ... че аллах учи хората да са добри и примирени и когато, някой върши зло, те нека пак да му върнат с добро, когато някой ги провокира, те никога да не отговарят ... и сега края е на интересен " Християнина слушал своя съсед мюсюлманина, слушал го, възхитил се от тази религия, отишъл и приел неговата религия и двамата съседи заживели щастливо и станали първи приятели". За мен мюсюлманите все още живеят с мисълта, че християните трябва да приемат религията им, това е което ме плаши, наистина. Българина никога не би накарал мюсюлманин да стане християнин, българина приема другите религии. Но в частност мюсюлманите са тези които държат да разпростират религията си на шир и на длъж, именно и поради тази причина, се строят непрекъснато нови джамии, слагат се по -високи уредби, за да може да се вербуват повече хора. Ето това е което аз не приемам и което ме плаши. В корена на вашата религия стои въпроса да се вербуват повече поклонници, как всеки християнин няма кой знае какви достойнства като такъв, но след като опознае вашата религия, той сам ще пожелае, да стане нейн поклонник. В днешни времена, това е което се прокламира на вас - как християнина отишъл и приел мюсюлманската вяра. Според мен, е крайно време християни и мюсюлмани да седнат на една маса, да се разберат за това кой за какво претендира, кое на кой пречи, и да се спрат спекулациите. Аз нямам нищо против турците, даже ви се възхищавам, възхищавам се на днешна Турция, не на историческите ви подвизи на българска територия. Днешна Турция би могла да е добър пример за България, но не и на религиозна основа. Нека всеки изповядва религията си, но в своята църква/джамия.