ОТВОРЕНО ПИСМО от Общото събрание на учените от ИБЦТ-БАН против налаганата дискриминационна политика към публикациите в български издания в областта на хуманитаристиката

Коментари

#204

Подписвам тази петиция, защото: а) работя като университетски преподавател в областта на хуманитарните науки (които имат връзка и със социалните); б) ръководя Филологическия факултет на Великотърновския университет и вече няколко години официално поставяме същите проблеми, вкл. на състоялата се на 3 юни 2016 г. във ВТУ национална кръгла маса Quo vadis, Philologia? - разговор за добри практики, за предизвикателства и съвременни решения в образователните и научните проекции на филологията; в) познавам добре съчетаването на национално и регионално специфични научни приоритети с международния научен обмен в хуманитаристката в други страни – поради близо 7 години работа в университети в чужбина; г) недопустимото изтикване на кирилицата в периферията на научната й приложимост – което противоречи на кухите псевдополитически лозунги за важната роля и мисия на кирилицата в Европа не само от времето на средовековна България, но и във вековете след това; д) още поредица с важни аргументи, които би трябвало да показват и доказват зрелостта на една национална наука с дълги и уникални традиции, както и модерните похвати за съпоставимост на научни изследвания в области, които задължително са обвързани с профилиран, регионален и цивилизационен принос за развитието на хуманитарното знание и приложенията му в комуникациите на всички равнища.

(Велико Търново, 2019-05-08)

#209

Съм съгласен с изложението и исканията в тази петиция.

(Палм харбър, 2019-05-08)

#212

Подписвам, защото съм убедена в рационалност та на исканията и в тяхната необходимост и приложимост

(София, 2019-05-08)

#214

Съгласна съм с изложеното в петицията.

(София, 2019-05-08)

#218

Е справедлива!

(София, 2019-05-08)

#228

Подкрепям!

(Пловдив, 2019-05-08)

#230

Нелепо е да загърбваме кирилицата на която пишат много народи .

(София, 2019-05-08)

#231

Съгласявам се с петицията, защото съм докторант по Средновековна история и разбирам за какво става на въпрос. Искам да продължавам да се развивам в областта си, но с новите промени става все по трудно това да е възможно в България. Аз искам да правя наука, а не пари.

(Благоевград, 2019-05-08)

#246

Напълно съм съгласна и изнесените доводи в писмото.

(София, 2019-05-08)

#247

Подписвам, защото... 1. Отдавна се вълнувам от съдбата на кирилицата и съм един от двамата университетски преподаватели, дали идеята за отнемането на титлата почетен доктор на Ото Кронщайнер - във времето, когато всички институции, включително и БАН, отговориха с мълчание на поканата ни за подобна реакция. 2. В качеството си на главен редактор на Алманах за литература, наука и изкуства "Света гора" и председател на НОЛИ "Формула 6" (Национално общество за литература и изкуства) неведнъж съм заявявал, че трябва да имаме собствена система за оценка на литературната периодика, в която освен художествени текстове се публикуват и научни изследвания. Така ще се определи статута на всяко издание и неговото точкуване. В "Света гора" се печатат сериозни текстове от областта на литературата, историята, киното, театъра и др., при това вече е последното издание, което си разрешава отпечатване на текстове със студиен обем и по-големи. Качествата на "Света гора", смея да кажа, надхвърлят многократно претенциите на някои иначе реферирани издания. Те и на външен вид, и като съдържание, са неинтересни и се четат само при специална необходимост. 3. Българската хуманитаристика, вчастност българската литература, независимо от нейните международни контакти, има свой, сравнително ограничен кръг от ценители зад граница, в това число и изследователи. Тя е в неравностойно положение заради общите изисквания, на които много по-лесно могат да отговорят медицината, повечето от точните науки и други.

(В. Търново, 2019-05-08)

#248

Подписвам, защото съм за равното достойнство на езиците и като българка не мога да търпя родният ми език да бъде заменен от противоестествения билингвизъм английски-български. в научната сфера

(София, 2019-05-08)

#253

Като преподавател в СУ "СВ. Климент Охридски", също в хуманитарна област, подкепям категорично петицията.

(София, 2019-05-09)

#255

Уважаемите отговорни фактори трябва да разберат, че не е възможно критериите за всички науки да се унифицират и че дискиминирането на хуманитарните науки е пагубно както за тях, така и за образованието, знанието и самосъзнанието на българите.

(София, 2019-05-09)

#258

Не бива повече да робуваме на чужди частни интереси, трябва разумна държавна политика на България спрямо цитируемостта на българския език с българската азбука (неточно наречена кирилица!) в българската хуманитаристика.

(София, 2019-05-09)

#274

Подписвам петицията, за да изразя протеста си срещу политиката на натрапване на наукометрични критерии, в които не се отчита спецификата на хуманитарните науки.

(Шумен, 2019-05-10)

#281

Смятам, че наукометричните данни трябва да се съобразят със спецификата на българистичните публикации.

(Велико Търново, 2019-05-10)

#292

Това е правилното!

(София, 2019-05-11)

#293

Подписвам, защото подкрепям Отвореното писмо в качеството ми на изследовател в областта на лингвистиката.

(Варна, 2019-05-11)

#295

Съгласна съм с поставените проблеми и предлаганите решения, за да не изпадаме в ненужен формализъм в нашите научни дирения.

(София, 2019-05-11)

#306

Подкрепям искането на колегите от ИБЦТ

(София, 2019-05-11)

#313

Без да се солидаризирам напълно със съдържанието на писмото, изключително важно е да се разбере, че е недопустимо две частни платформи посредством политически и икономически ресурси да монополизират световната наука. Особено страшно това се отразява на хуманитарните и социалните науки.

(София, 2019-05-12)

#316

Българската хуманитаристика е знание с висока ценност за обществото и не бива да се маргинализира чрез несъответстващи на значимия ѝ социален статус правила.

(София, 2019-05-12)

#317

Напълно подкрепям загрижеността на колегите, която и във формална, и в неформална среда сме обсъждали вече години наред.

(София, 2019-05-12)

#318

Напълно подкрепям заявената позиция.

(София, 2019-05-12)

#322

Подписвам, защото поддържам изцяло позициите изразени чрез петицията. Приравняването на българистичните изследвания с тези, оценяавани по англо-американските критерии и неотложно наложително. НастоявамПравителството на РБ да извадеи БАН от договореното със Световната банка, тя да ограничи дейността си до предимно приложни изследвания. Да ѝ се осигури нормално финансране, както на другите водещи научни институции в ЕС. Да се осигури нормолно заплащана на труда на академичнинте учени, съотносително с това на учителите и другите социални категории в българското общество, кеакто това е направено в ЕС.

(София Sofia, 2019-05-12)

#325

има необходимост от създаване на база данни от академични издания и система за цитиране

(Русе, 2019-05-12)

#330

Подписвам, защото тревогата е основателна.

(София, 2019-05-12)

#334

Подкрепям исканията на колегите, защото смятам, че са основателни.

(София, 2019-05-12)

#344

Съгласен съм с изказаното мнение, че настоящите изисквания към наукометричните показатели за отчет на научната дейност ще променят дневния ред на хуманитарните науки.

(София, 2019-05-13)

#351

Съгласна съм с констатациите и предложенията. Смятам за добре да се поиска по-настойчиво отговор от ръководството на БАН и Министерството.

(София, 2019-05-14)

#355

Подписвам, защото съм против дискриминационната политика в българската наука

(София, 2019-05-14)

#357

Подписвам защото съм на мнение, че кирилицата е застрашена, а Р България с поведението си (възприехме антикирилския стандарт ISO 690:2011) раболепничи и не отстоява собствените си интереси.

(Варна, 2019-05-14)

#359

Изцяло подкрепям Петицията и исканията, заявени в нея.

(София, 2019-05-15)

#362

Споделям мотивите и отправеното искане. Културата е тази, която определя стойността и ценността на приноса на един народ в общочовешкия исторически ход.

(София, 2019-05-15)

#363

Съм съгласна с исканията

(Плевен, 2019-05-16)

#364

Подписвам, защото е недопустимо да унищожаваме едно от най-големите постижения на България - възприемането и налагането на роден писмен език и книжовност, което изгида още в IX в. България като първостепенна сила в Европа и осигурява нейното културно влияние. Вземащите решения днес в тази област вършат престъпление срещу българщината с лека ръка и на това трябва да се противопостави всеки милеещ за България.

(София, 2019-05-16)

#369

Изцяло подкрепям петицията

(Ахтопол, 2019-05-16)

#380

Петицията отразява особено важни проблеми, засягащи българската хуманитаристика.

(Крайова, 2019-05-17)

#383

Кирилицата е азбука на 300 млн. души от цял свят. Тя е част от нашата идентичност и култура. Да уважаваме и пазим своята родова памет!

(Велико Търново, 2019-05-17)

#387

Подкрепям отвореното писмо

(пловдив, 2019-05-19)

#390

Подписвам, защото съм убеден в правотата на изложеното, а от личен опит многократно съм се убеждавал в проблемната страна на явлението.

(София, 2019-05-20)

#393

Подписвам настоящото отворено писмо, защото смятам, че настоящата система за отчитане на количествените показатели на българските учени в сферата на хуманитарните и обществени науки е дискриминационна.

(София, 2019-05-21)

#398

Подписвам защото не съм съгласна да продължава дискриминацията на научни публикации на родния ни език!

(София, 2019-05-22)