20 000 за предприемчив безработен? Да, ама не!

Quoted post

Pum-Bum
Гост

#126 ЕООД

2012-05-15 23:58

Една непроверена( за момента) информация : Ако регистрирате ЕООД,ще трябва да имате и Управител. Ако Вие сте си сам/а Управител, се изисква да се осигурявате и за ДВЕТЕ длъжности - и като самонаето лице (2х мин. заплата) и като Управител ( мин. праг за осиг. за тази длъжност е 800 лв)И да назначите друг-пак ще трябва да го осигурявате в/у 800 лв, така че все тая...При това за "стартиране на дейност " се смята не само ако купите нещо , ако наемете дори и помещение ! Което значи, че ако ви одобрят проекта, в момента на започване на реализирането му, вие трябва да осигурявате и себе си и Управителя си! А мин. срок за реализацията е 3 мес.,а макс. е 12 мес. Значи всеки месец ще трябва да си вадите от някъде по над 300 лв. ( смятам ги на око - може и да са доста повече )докато приключите реализирането на проекта и започнете да работите за да ги изкарвате тия осигуровки.
На мен лично не ми е ясно, за кои 3 месеца са предвидени осигуровки и заплати ? За реализиране на проекта или за стартиране на дейността след като се реализира ?

Отговори

kat

#129 Re: ЕООД

2012-05-17 10:07:46

#126: Pum-Bum - ЕООД

Всичко написано е точно така . Трябва да се внимава какво се пише в бизнес -плана ,защото след евентуално одобрение всичко започва да се изпълнява от Бенефициента т.е от нас, като се спазват всички запетайки.

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-05-24 17:18:18


АX

#135 Re: ЕООД

2012-05-24 18:14:39

#126: Pum-Bum - ЕООД 

 Не Ви е съвсем точна информацията. Според Насоките за кандидатстване предприятието-кандидат трябва да е регистрирано и да се представлява от лицето, получило обучение или услуги по Компонет І. С една дума - това лице трябва да е управител на ЕООД-то. Нещо повече - след като регистрирате фирмата и договорът за управление на управителя е вече факт, ще трябва да внасяте осигуровки по този договор и ако сте внесли проектно предложение ще трябва поне 3-4 месеца да чакате оценка на предложението, одобрение/неодобрение и сключване на договор с АЗ за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. През тези месеци разходите за фирмата ще трябва да са изцяло за Ваша сметка. В същото време никой ни Ви пречи да развивате дейност във фирмата си, да си осигурите някакво финансиране (кредитиране, заем от приятел) и да започнете да печелите от тази дейност. Не забравяте, че тези 20 000 лв. са за да подпомогнат старта на Вашата фирма, а не да й решат финансирането като цяло. В рамките на първите 3 месеца от стартирането на ПРОЕКТА, а не на дейността на фирмата, ще е допустимо заплатите и осигуровкита за Вас и наетия персонол (ако има такъв) да са за сметка на проекта. Това разбира се трябва да бъде записано в бюджета на проекта. Можете да се вместите в рамките на авансовото плащане от 20 %. Освен това, какво значи "докато започнете да работите  за да ги изкарвате тия осигуровки"? А докото трае проекта (3, 6 или 12 месеца) фирмата няма ли да работи? Много странна позиця за развитие на самостоятелен бизнес. Ще харчи парите от помощта? Да, ама не! Ще трябва да харчите и свои пари докато отчитате дейностите по проекта (технически и финансово) и докото чакате одобрение на разходите и верифициранито им, респективно плащане по договора. Ако смятате да откривате фирма заради тези 20 000 лв. без сериозни намерения за собствен бизнес, по-добре се откажете.